יעלה דרור מחדרה, רכשה לפני כשבועיים כמה אריזות רסק עגבניות של חברת "יכין" כדי להכין מרק. כשפתחה את קופסת הרסק היא הוכתה בתדהמה. בתוך הרסק שכן לו יצור לא ברור.

דרור המזועזעת מיהרה לצלצל לשירות הלקוחות של חברת יכין כדי להעביר את הקופסה לבדיקה ולברר מה היצור שיש בתוכה.

"התקשרתי לאחראית בקרת איכות בחברה, והיא הבטיחה שיבוא מישהו מהחברה לקחת את הקופסה לבדיקה, אבל לא אקבל תשובה לגבי מה היא הכילה", מספרת דרור. "אמרתי לה שאני לא מסכימה, ואני רוצה לדעת מה היה בקופסה. זה גם חובתה של החברה לעדכן אותי כצרכנית ואת כלל הלקוחות במה מדובר".

דרור טוענת שהדרישה שלה לא הגיעה במקרה. "מאז שאושפזתי לפני כעשר שנים למשך שלושה ימים בבית חולים והייתי בין חיים למוות בגלל הרעלת קיבה כל קופסה אני פותחת ובודקת שלא יהיו לי הפתעות", סיפרה, "פתאום אני מגלה משהו שחור ומוזר וארוך שלא ברור לי מה הוא. הבנתי שזה דבר שלא צריך להיות ברסק עגבניות. בעלי חשב שזה נראה כמו עקרב, שבלול או חלזון גדול. משהו די מפחיד, מסתורי ולא ברור. האמת זו פעם ראשונה בחיים שקרה לי דבר כזה".

לדבריה, אחרי שנציגי החברה התבצרו בעמדתם שלא למסור לה את תוצאות מעבדת הבדיקה שלהם, היא החליטה להגיש תלונה למשרד הבריאות ומסרה את הקופסה עם הייצור המוזר לבדיקת מעבדה.

"אני לא מחפשת לתבוע או להתעשר", היא אומרת, "אני רוצה לדעת במה מדובר, לכן פניתי למשרד הבריאות שהוא גוף ניטרלי שיבדוק את העניין, כי עליהם אני סומכת שיעדכנו אותי. חבל שחברה ותיקה כמו יכין שיש לה מאות אלפי לקוחות רוצה להסתיר ממני כלקוחה את תוצאות הבדיקה שהם יעשו".

מחברת 'יכין' נמסר בתגובה: "החברה מטפלת בנושא כמו בכל תלונת צרכן ואת תוצאות הבדיקה תישלח ללקוחה ולגורמי הבריאות לפי הצורך".