אמנון יצחק
מקדם מצע חברתי. הרב אמנון יצחק
מי שכונה "המחזיר בתשובה" וזכור בנבואות אפוקליפטיות על ישראל, בשורה של התבטאויות קיצוניות, ובאירוע ניפוץ ה"טמבלוויזיות" כאות זילזול במכשיר - הודיע שהוא מתכונן לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות. לשם כך, הוא חבר למפלגת הנכים "כח להשפיע", והוא צפוי לעמוד בראש המפלגה כבר בבחירות הקרובות.

אחד מחברי רשימת המפלגה במתכונתה החדשה הוא עו"ד אריה סאמרלי מנתניה. "הרב החליט להיכנס לפוליטיקה בעקבות לחצים גדולים שהופעלו עליו", אומר סאמרלי ל-mako, "נעשו סקרים מקיפים מאוד על-ידי המשרד יוסי שריד שהראו שבטרם הרב הכריז בכלל על מפלגה הוא היה זוכה ל-5-6 מנדטים". אבל לפי האתר החרדי "כיכר השבת", הרב מאמין שיקבל אפילו יותר מנדטים. "אנחנו צופים שתי ספרות ומעלה, ובעזרת השם, מהפידבק שקיבלנו רק היום, יש כבר אלף מטות ברחבי הארץ שיפעלו בעזרת השם יתברך", אמר הרב יצחק עם הכרזתו על הקמת המפלגה.  

החלטתו של יצחק להיכנס לפוליטיקה התקבלה רק לאחר סגירת ההרשמה אצל רשם המפלגות, לכן הוא חבר למפלגת הנכים, בראשותו של יוחאי דוק, שהוקמה כבר בשנת 2008 תחת השם "כח להשפיע". המפלגה חרטה על דגלה את הדאגה לשכבות החלשות ולבעלי המוגבלויות.

יוציא את הטלוויזיות מהבתים?

הרב יצחק התמקד בעבר בעיקר בהחזרת חילונים בתשובה, אך בשנים האחרונות החל להפגין שאיפות פוליטיות. לפני כחמש שנים הקים עיתון חדשות חרדי בבני ברק שעמד בראשו, ולאחר מכן יצא בקמפיינים בקרב הציבור החרדי נגד הטלפונים הסלולריים הכשרים. הרב יצחק, הביע התנגדות נחרצת למוסד התקשורת ונוהג לכנות אותה "תשקורת". בנוסף, הוא מביע התנגדות למכשירי הטלוויזיה ולסמארטפונים, למרות שנחשף בעבר שהוא עצמו מחזיק במכשיר אייפון. אז, הסביר הרב, שקיבל לכך אישור מיוחד מהרב אהרון שטיינמן לצורך ההחזרה בתשובה. 

אחת מההתבטאויות הקיצוניות הזכורות ליצחק היא ההתייחסות לשואה, והטענה כי הייתה זו "יוזמה של אלוהים כדי ללמד אותנו לקח על כל הדורות של ההשכלה". 

הרב מציע מצע חברתי ובו השכלה גבוהה לכל אזרח, הקלה בבירוקרטיה השוחקת ושיפור זכויות אנשים עם מוגבליות. לפי פירסום האתר החרדי, נראה שהרב גם רמז לגבי מצעו המדיני. "צריך אומץ ולדבר דוגרי עם האויב, זו השפה שהוא מבין. אבל אם זה במריחה, וכל הזמן מגישים את הצוואר ל'אומבמה' שיקשור אותנו לעמוד ויחליט בשבילנו מתי נפסיק ומתי לא, המצב יימשך עוד הרבה זמן".

יו"ר מפלגת הנכים, יוחאי דוק, אישר את חבירתו של יצחק למפלגה, אך הסביר שבעיניו אין התנגשות בין מצע המפלגה והשקפת עולמו של הרב. "המצע שלנו ימשיך להיות חברתי ונמשיך לדאוג לשכבות החלשות", אמר היום.  

לטענות לגבי מפלגה קיצונית ואנטי ציונית משיב עו"ד סאמרלי: "אנחנו מציעים מצע חברתי טוב, אנחנו חדורי אמונה, מלווים באיש של אמת שכל מה שהצהיר בעבר עשה". לדבריו, לא מדובר במפלגה חרדית או מזרחים בלבד: "אנחנו נמצאים במשא ומתן עם עוד סקטורים במשק".