לראשונה מאז שהחלה מערכת הבחירות, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשבור שתיקה, והתייחס בריאיון לחדשות 2 לנושאים בוערים כגון התבטאותו של נפתלי בנט לגבי פינוי היישובים , המשך הבנייה בשטחים שמעבר לקו הירוק והתפטרותו של שר החוץ, אביגדור ליברמן. הריאיון המלא עם ראש הממשלה ישודר מחר בחדשות סוף השבוע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אנו נמצאים 30 יום לפני הבחירות", פתח נתניהו את דבריו. "מבחינתי, מדובר בזמן טוב לומר את דעתי כדי שהציבר יכיר את עמדותיי". ראש הממשלה עומת עם שאלת התבטאותו החריגה של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שאמר אמש כי אם יידרש להיות חלק מפינוי יישובים - יסרב לעשות כן.

"זה חמור מאוד", אמר נתניהו. "עתיד המדינה מושתת על הצבא ועל מילוי פקודות", הוסיף והדגיש: "אני אומר דבר פשוט: מי שיידבק בסרבנות - לא יישב בממשלתי".

"האם מדינת היהודים לא תבנה בשטח ישראל?"

"סרבנים לא יישבו בממשלה". נתניהו (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

ראש הממשלה המשיך והתייחס לשאלת הרחבת הבנייה בהתנחלויות, ובכללה ההחלטה לבנות אלפי יחידות דיור בשטחי הקו הירוק. "אנו חיים במדינת היהודים", אמר נתניהו. "ירושלים היא בירת העם היהודי והכותל הוא לא שטח כבוש. לא אכפת לי מה האו"ם יגיד. האם מדינת היהודים לא תבנה בשטח ישראל?", תהה.

בהמשך דבריו נשאל נתניהו האם נוחה דעתו על כך ששר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, ימשיך לכהן כמספר 2 ברשימת "הליכוד-ביתנו", והשיב: "גם לליברמן יש את הזכות להוכיח את חפותו והוא עשה דבר נכון בכך שהתפטר".