יושבת ראש התנועה ציפי לבני שקראה בתכניתנו "אולפן שישי" ליצירת "גוש חוסם" לראש הממשלה בנימין נתניהו, לא קיבלה אמש את הסכמתם של יושבת ראש העבודה שלי יחימוביץ' ויושב ראש יש עתיד יאיר לפיד, לתכניתה למנוע כהונה נוספת של הליכוד-ביתנו, אך מקווה שבימים הקרובים הם ישתכנעו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

"אני חזרתי באמצע הלילה מהפגישה ועכשיו אני צריכה לראות אם עדיין אפשר לשכנע את השלישייה", אמרה יושבת ראש התנועה ציפי לבני בריאיון לערוץ החדשות. "אני מצטערת שזה לא התקבל וחושבת שזה לא נכון - אם היינו עושים את זה, זה היה משנה את כל כללי המשחק".

בפגישה, שרוב תוכנה לא פורסם, פירטה לבני בפני לפיד ויחימוביץ' את הצעתה, שכאמור לא התקבלה. "התכנית שהצעתי כללה קודם כל הצהרה משותפת בה אנו מתחייבים לפעול להחלפת ממשלת נתניהו כדי לקדם משא ומתן מדיני, שוויון בנטל וכן לצאת בקמפיין משותף שקורא לקולות הצפים שהתייאשו לבוא להצביע", הסבירה.

"שמנו את האגו בצד"

בנוסף, היא גם ביקשה מהם שלא להמליץ לנשיא המדינה שמעון פרס על בנימין נתניהו כראש ממשלה אלא על מישהו מתוך הגוש: "במידה ואנחנו לא מצליחים להרכיב ממשלה אז זו תהייה החלטה משותפת שלנו אם ללכת לקואליציה או לאופוזיציה".

היא הדגישה את הכוח העצום, לדבריה, ביצירת "גוש חוסם": "ברגע שאנו הולכים כולנו זה כוח אחר לגמרי, אם לא נוכל לקדם את הדברים שאנו מקדמים נלך כולנו לאופוזיציה - הרעיון היה ליצור חבירה שמביאה מעל 40 מנדטים". לאחר שניסיונות איחוד בעבר נכשלו, אמרה לבני כי "שמנו את האגו בצד".