הרוב מאמינים שנכשל. שר הרווחה כחלון (צילום: עזרי עמרם)
"מעולם לא גבה לבי", כחלון | צילום: עזרי עמרם

לאחר שהודיע אמש רשמית כי החליט לוותר על הקמת מפלגה חדשה, מנסה היום השר הפורש משה כחלון לטהר את האווירה השלילית בינו לבין ראש הממשלה. "בניגוד לפרסומים יש לי אמון מלא בראש הממשלה נתניהו", הדגיש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כחלון אמר כי "אני דוחה מכל וכל את הספינים והניסיונות הפוליטיים לסכסך בין לבין ראש הממשלה ואני אעשה הכל כדי לעזור לליכוד לנצח בבחירות הבאות".

לאחר הדיווחים על כוונותיו שלא להקים מפלגה עצמאית, פרסם אמש כחלון הודעה מטעמו, בה הודיע כי החליט לוותר על המהלך הפוליטי. "לפני שבועיים הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא אתמודד לכנסת ה-19", נכתב בהודעה. "אני דבק בהחלטתי זו. לא במקרה לא שמעתם אותי בשבוע האחרון מדבר על מפלגה חדשה. הסיבה היא שלא הייתה מפלגה חדשה. היו פניות, היו סקרים שבניגוד לפרסומים לא אני הזמנתי".

אמו של כחלון לבנה: "החלטת שאתה עוזב - אז אתה עוזב!"
 
יום לאחר שהשר משה כחלון הודיע על כך שהחליט לא להתמודד ברשימה עצמאית לכנסת ה-19, הולכות ומתבררות הסיבות להחלטה הדרמטית. נודע, כי ביום רביעי האחרון הגיעו האחים לבית משפחת כחלון לבית האם בגבעת אולגה, על מנת לקיים התייעצות משפחתית באשר לעתידו הפוליטי של השר.
בעוד חלק מהאחים סברו כי על משה כחלון לרוץ ברשימה נפרדת, הן בשל הסקרים המחמיאים והן בשל הפוטנציאל הפוליטי של רשימה שכזו, אמו של כחלון הייתה נחרצת עד מאוד. "אמרת שאתה עוזב?", שאלה את בנה, "אז אתה עוזב ולא חוזר". משה כחלון ביקש לשאול את אמו שלוש שאלות, ולאחר שקיבל את תשובתה אליהן, אמר לה כי החליט לקבל את דעתה ולא להתמודד. ההתרחשות הזו ארעה עוד לפני פגישתו של נתן אשל עם השר כחלון ביום רביעי בתל אביב.
כחלון: הליכוד הוא הבית

עוד ציין כחלון בהודעתו, כי "היו לחצים - ואני כדרכי הקשבתי לכולם. כך נהגתי תמיד. מעולם לא גבה לבי. הקשבתי לכולם אבל את דעתי לא שיניתי. הליכוד הוא הבית. הבית המדיני והבית החברתי. בבחירות הקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו ואקח חלק פעיל בצוות 100 הימים במטרה לגבש רפורמות שיקלו על יוקר המחייה ולשינוי שיטת הממשל".

בסוף דבריו, כתב כחלון: "בכוונתי להמשיך ולפעול גם מחוץ לממשלה ולכנת לקידום סדר היום החברתי. ברצוני לנצל את ההזדמנות ולקרוא לאזרחי ישראל לתמוך בליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".