אחרי ההפתעה הגדולה בבחירות, ב"יש עתיד" מתחילים לעבוד: יו"ר המפלגה יאיר לפיד מינה היום את צוות ניהול המשא ומתן הקואליציוני, שבראשו יעמוד תת-אלוף (במיל') הלל קוברינסקי, שניהל את קמפיין הבחירות של המפלגה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בצוות של קוברינסקי יהיו גם אורי שני ודני וסלי. את הצוות ילוו עורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי, יועציה המשפטיים של יש עתיד. בריאיון לעיתון גלובס, סיפר מנהל הקמפיין של יש עתיד, כי ההתעסקות במשבר של מעמד הביניים היא שהביאה לקידום המשמעותי של המפלגה.

"לא ציפינו ל-19 מנדטים, אבל 14-15 נראה לנו ריאלי מאוד כי כבר הרגשנו את רוח הדברים מהשטח", אמר יורם לוי שהיה בפורום המצומצם שהוביל את הקמפיין. "הוא עשה חוגי בית באינטרנט, כל חוג בית כזה הגיע ל-5,000 איש. הפייסבוק שלו היה פעיל מאוד עם יותר מ-100 אלף חברים. הסחף הזה נפל על אוזניים של מתלבטים רבים,שהגיעו לפרגוד בלי להיות בטוחים מה יצביעו. התחושה שיצרנו שכל קול קובע עשתה שינוי", סיפר לוי.

"המרכז השפוי חיפש מישהו שיילחם בשבילו"

איש הפרסום מספר שלא במקרה רוב חברי הכנסת החדשים של יש עתיד לא מוכרים לציבור הרחב. "בגלל שלא היה כסף היינו חייבים להיות יצירתיים. החלטנו על נוכחות מאסיבית מאוד - כל המסרים שלנו עם הפנים של יאיר בפרונט", הסביר מנהל הקמפיין את הגישה המובילה. "כשיש מעט תקציב צריך לדעת במה להתמקד ולכן לא התמקדנו ברשימה אלא בו. הבנו שבתקציב כזה אי אפשר גם וגם".

לדבריו, השינוי האמיתי התחיל אחרי ההצלחה של אחד הגימיקים הזכורים של לפיד - איור הפצצה. "ההצפה של עמדה לפיה הפצצה האמיתית היא המשבר של מעמד הביניים, תפסה את הרוב הישראלי. המרכז השפוי חיפש מישהו שיילחם בשבילו ויעשה משהו אחר מהפורמט המוכר של ליכוד-ש"ס. שלי יחימוביץ' לא תפסה את הנישה הזו כי הייתה בעיה עם הפרסונה עצמה. גם לבני לא התמקדה במסר הזה".

בפני צוות הקמפיין עמדה השאלה האם לקשור את יאיר לפיד לחייו הפוליטיים של אביו. "בהתחלה המילה 'שינוי' ישבה בראש אבל לא רצינו להשתמש במילה המפורשת. היינו צריכים להגיד 'שינוי' בלי המילה עצמה", סיפר לוי. "שינוי היא מילה פאסיבית. 'באנו לשנות' זה צמד מילים עם תחושה אקטיבית. יש בהן עשייה, תנועה של להפשיל שרוולים. זה מיד נותן את האווירה של פוליטיקה חדשה, וזה באמת מה שהמפלגה הזאת - פוליטיקה חדשה ולא משופשפת".