עוזב את הפוליטיקה, משה כחלון, ארכיון (צילום: שגרירות בריטניה בישראל)
כחלון. רגע האמת מתקרב | צילום: שגרירות בריטניה בישראל

השר הפורש משה כחלון יכריע, כפי הנראה, בשאלת התמודדותו ברשימה חדשה בבחירות על סמך ממצאי סקר מיוחד שערכו אנשיו והגיעו לידיו אמש. מתוצאות הבדיקה עלה שמפלגה חברתית בראשותו צפויה לגרוף 18-20 מנדטים מקולות הבוחרים. החלטה סופית שתשים סוף לסאגה שמטלטלת את המערכת הפוליטית צפויה להתקבל בסוף השבוע הקרוב, והודעה רשמית על כך תימסר ביום ראשון הקרוב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אייל אריאל, יועץ התקשורת של כחלון, אמר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט: "הסקר מאשש את מה שחשבנו: למפלגה חברתית בראשות כחלון תהיה עוצמה רבה. מהממצאים עלה בבירור כי הוא בהחלט יכול להקים רשימה, וכעת - הכל תלוי רק בו".

אריאל סיפר כי שוחח עם כחלון גם אחרי שקיבל לידיו את התוצאות המחמיאות, אך הדגיש כי עד כה טרם קיבל החלטה סופית בסוגיה. "הוא מאוד מתלבט", הסביר. "זה צעד שלא יהיה לו קל לעשות. דיברתי איתו הבוקר ונמשיך להיפגש כדי לדון בנושא, אך אין לי שום יכולת לצפות מה יחליט בסופו של דבר".

עם זאת, הוסיף היועץ כי ממצאי הסקר "הוכיחו שיש מקום למפלגה חברתית בראשות כחלון. הציבור בישראל מאותת שהוא מאוד מעריך ומוקיר אותו".

שאמה-הכהן: "כחלון יחזור לליכוד אם יקבל את תיק האוצר"

אחד ממקורביו של כחלון, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, רמז הבוקר , כי קיים פתרון שיוכל להביא את הסאגה אל סופה. בריאיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז בגלי צה"ל אמר שאמה-הכהן כי "הפתרון כבר נמצא על השולחן: הצעה לכחלון להיות שר אוצר. לדעתי אין בעיה שהוא יקבל הבטחה למלא את התפקיד הזה. כל מה שצריך זה שראש הממשלה יזמן פגישה משולשת עם כחלון ושר החוץ כדי שהם יצאו מהחדר מאוחדים".

במקביל, ככל שחרושת השמועות ואי-הוודאות בנושא נמשכים, הולך ומצטבר נגדו כעס רב בליכוד – והיו בתנועה מי שאמרו כי לבסוף יהיה עליו לספק הסבר מניח את הדעת לזגזוגים.