הלילה הזה כולו בחירות: פעילי המפלגות, וגם המועמדים, חיכו חודשים לרגעים האלה, ליום הזה. מחר ב-22:00 ייסגרו הקלפיות ויחלו לזרום התוצאות של ההתמודדות הארוכה, ולמטות לא נותר אלא לעשות מאמצים אחרונים כדי להשפיע עליהן. מצב רוח טוב נרשם הערב כמעט בכל המפלגות, יחד עם לא מעט חשש ומתח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בוועדת הבחירות המרכזית מקווים שהקמפיין האינטנסיבי שניהלו בחודשים האחרונים לעידוד ההצבעה יצליח גם לעצור את השחיקה המתמשכת באחוזי ההצבעה בשנים האחרונות, ומקווים לספר מחר על לא פחות מ-70% הצבעה. נדמה שבליכוד יאמצו את המספר הזה בחום. השרים גדעון סער, גלעד ארדן וצחי הנגבי הגיעו למטה המפלגה באופן אישי כדי לעודד את המצביעים להגיע לקלפי ולבחור.

בכל הסקרים האחרונים, ובכלל, הליכוד הוביל וזכה במקום הראשון בפער ניכר, וזה בדיוק מה שמטריד את פעילי הליכוד. לטענת חברי המפלגה, המצביעים עשויים להתנהל באדישות, בידיעה שהניצחון מובטח, וישארו בבית. על כן הם מרכזים את המאמצים האחרונים בלוגיסטיקה, ומנסים לעזור לכל המתקשים להגיע לקלפי.

בשאר המפלגות מרכזים את המאמצים במתלבטים הרבים שמאפיינים את מערכת הבחירות הזו. שלי יחימוביץ' ביקרה במטה מפלגת העבודה הערב ודיברה עם הפעילים על שלושה מנדטים של מתלבטים ש"יושבים על הרצפה", וביקשה לעשות הכל כדי לגייס אותם למען מפלגת העבודה. היא הוסיפה ואמרה שהיא עצמה "חפרה מספיק", כלשונה, למתלבטים.

במפלגה שואבים לא מעט עידוד מהעובדה שלא מעט סלבריטאים הודיעו בשעות האחרונות על תמיכה במפלגה, ביניהם אביב גפן ואחרים. לפחות כלפי חוץ - יש פה אופטימיות גדולה. יחימוביץ' עצמה לא התביישה גם להשתמש במילה "מהפך", והפעילים מרבים לשיר שירי עידוד.

ב"יש עתיד" עוסקים בפרטים הטכניים. המאמץ כרגע מתמקד בלהגיע לכל הקלפיות עם כל הפעילים. גם שם ניכרות הרבה מאוד אופטימיות ואנרגיות אבל גם הרבה מאוד מתח. היום חרש לפיד את ערי הדרום, ומחר יעשה את אותו הדבר גם בערי הצפון. היעד האמיתי - להיות מספיק גדולים כדי לקבל את הטלפון הראשון מבנימין נתניהו.

בתנועה מאמינים שאחוזי המתלבטים והמתלבטות הגדולים דורשים מאמץ מיוחד בשעות האחרונות, ואכן הפעילים וגם ציפי לבני עצמה ממשיכים לקיים שיחות טלפון עם מצביעים פוטנציאליים גם ברגעים אלה. עמיר פרץ לא נמצא במטה, אלא דווקא בשטח, שנדמה כאזור חזק יותר שלו.

במהלך היום הזה עוד ניסו המועמדים להסתובב בשטח ולחפש אולי את תמונת הניצחון האולטימטיבית שתמשוך קולות אחרונים. נתניהו יצא להציג את מינוי של משה כחלון למנהל מקרקעי ישראל על רקע חומות העיר העתיקה בירושלים, נפתלי בנט, יושב ראש הבית היהודי ביקר בבית שנפגע מפגיעת רקטה במהלך "עמוד ענן" וניקח בביקור בכותל, ויחימוביץ' יצאה לרחוב לחלק פרחים. לבני הסתפקה בשיחות למתלבטים - בהם היא דבקה גם בשעות האלה - עד לרגע האחרון. כל המאמצים מתרכזים למחר - 7:00 בבוקר, פתיחת הקלפיות הרשמית.