הישג ראשון ומשמעותי למתנגדים ל"ליכוד ביתנו": על פי ההערכות הצליחו חברי מרכז הליכוד לאסוף את 400 החתימות הדרושות, שהן 10% מכלל חברי המרכז, על מנת לכפות על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים מחר הצבעה חשאית על האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עם זאת, מהליכוד עדיין לא נמסר אישור רשמי ונראה כי בשלב זה נערכים שם להקמת שני אולמות הצבעה - אחד להצבעה חשאית והשני להצבעה גלויה.

בימים האחרונים נמשכה בליכוד התסיסה סביב מהלך האיחוד. השר מיכאל איתן טען הבוקר כי שוחח עם שרים רבים וחברי מרכז ליכוד, שהביעו באוזניו תרעומת על החלטת ראש הממשלה. השר איתן פעל להשיג את 400 החתימות הדרושות לקיום הצבעה חשאית, שלפי גורמים בליכוד אכן נאספו.

בגין קורא לאיחוד גם בשמאל-מרכז

ביממה האחרונה נשמעים קולות לפיהם השר דן מרידור שוקל את המשך דרכו הפוליטית בעקבות המהלך. בניגוד אליו, השר בני בגין דווקא מביע תמיכה במהלך ואף קרא למפלגות המרכז-שמאל להתאחד בתגובת נגד. "חשוב שיהיה איחוד של מפלגות השמאל, דרוש כוח פוליטי שמאיים על המשך שלטונה של הממשלה, כך שידחוף אותה לפעולות נכונות ומועילות", הדגיש בגין.

"שתי מפלגות גדולות חשובות לכל דמוקרטיה", קבע השר בגין. למרות התמיכה במהלך האיחוד, הוסיף השר כי הוא בעד הצבעה חשאית מחר בוועידת הליכוד. חרף הספקולציות, ראש הממשלה מתכוון להגיע מחר לוועידת הליכוד, שתתכנס בשעה 17:00 בגני התערוכה בת"א במטרה לאשר את הסכם האיחוד בין המפלגות.