המתח בליכוד לקראת ההכרעה הצפויה הערב בוועידת המפלגה על האיחוד עם ישראל ביתנו גובר ככל שמתקרב מועד ההצבעה. ראש הממשלה נתניהו ניסה למנוע אפשרות של הצבעה חשאית, שמגדילה את הסיכוי שההסכם עם ליברמן לא יאושר, אך בית הדין של התנועה התערב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

אנשי ועדת הבחירות של הליכוד פנו כבר אמש לח"כ מיכאל איתן וביקשו ממנו להשיג את 400 החתימות הדרושות כדי לבקש הצבעה חשאית עד השעה 12:00 בצהריים. ח"כ איתן עתר בתגובה לבית הדין של התנועה, וזה פסק שאפשר יהיה להגיש את החתימות עד סוף פרק הנאומים בוועידה הערב.

אם אכן יושגו 400 החתימות הדרושות, מסתמן כי נתניהו ידחה את ההצבעה ויקיים אותה בעוד יומיים בסניפי הליכוד ברחבי הארץ - כדי לאפשר השתתפות גדולה יותר של חברי מרכז, שתגדיל את סיכוייו לנצח בהצבעה.

הליכוד במתח: הצבעה גלויה או חשאית

המאבק על האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו ייאלץ לעבור ככל הנראה דרך בירוקרטיה ותמרונים פוליטיים. מצד אחד, המתנגדים למהלך מנסים במרץ לאסוף את 400 החתימות הדרושות כדי לקיים הצבעה חשאית בשאלת ההסכם עם ליברמן, מה שצפוי להפחית את סיכוייו לעבור.

אבל על רקע הניסיונות האלה, גם לנתניהו יש תוכנית גיבוי. אם אכן תאושר ההצבעה החשאית, הוא צפוי לבקש לדחות את ההכרעה בנושא - ולהעבירה לסניפי המפלגה ברחבי הארץ. במקרה כזה, ההצבעה תתקיים למעשה רק בעוד יומיים, בכל סניפי הליכוד. בכך, צפוי נתניהו להגדיל את אחוז ההשתתפות ואת יכולתו של הרוב הדומם, התומך בו, להשתתף בהכרעה.

עם זאת, בסביבתו של נתניהו מקווים שמספר החתימות הנדרש לקיום הצבעה חשאית לא יושג, והאיחוד יאושר באופן מהיר וחלק, כבר הערב.