בבוקר שאחרי הבחירות, ובליכוד מנסים לעכל את תוצאות האמת שעל פי ספירת 99.8% מהן חוזות 31 מנדטים לרשימה המשותפת עם ישראל-ביתנו. יו"ר הקואליציה הנוכחית, ח"כ זאב אלקין, הבהיר כי למרות האכזבה במפלגה, ינסו כעת לפעול על מנת להקים ממשלה רחבה ככל האפשר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במפלגה מנסים להיאחז בכך שסיימו בפער ניכר משאר המפלגות ושראש הממשלה נתניהו יהיה ככל הנראה האיש שירכיב את הממשלה הבאה. "לפוליטיקה הישראלית יש חוק, ראשי ממשלה ובוודאי כאלה מהימין לא שורדים שתי קדנציות ברצף - בנימין נתניהו שבר את החוק הזה", הדגיש אלקין.

יו"ר ועדת החו"ב הנכנס. אלקין (צילום: רויטרס)
"נפעל להקים ממשלה רחבה", אלקין | צילום: רויטרס

לדברי אלקין, הניסיונות המרכזיים בימים הקרובים של בכירי המפלגה יהיו לנסות ולהקים ממשלה רחבה ככל הניתן לצד "יש עתיד", מפלגתו של יאיר לפיד, המסתמנת כמנצחת הגדולה של הבחירות. "העצה שלי לציפי לבני, בנט, דרעי וגם לשלי יחימוביץ - אל תדחו את אופציית הקמת ממשלה רחבה שתוכל לשנות דברים במדינה", אמר אלקין.

"המשימה העיקרית שהמחנה הלאומי עדיין יוביל את המדינה הושגה", הבהיר אלקין, האיש הנחשב בעיני רבים לאחד החזקים בקואליציה האחרונה. "רצינו להגיע למפלגת שלטון עם 40 מנדטים כדי שלא תהיה סחיטה, בסופו של דבר הציבור הישראלי החליט אחרת".