מפלגות "האיחוד" נגד ראש הממשלה (צילום: חדשות 2)
מפלגות "האיחוד" נגד ראש הממשלה | צילום: חדשות 2

הבוקר העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ריאיון לגלי צה"ל בו תקף את ניסיונות האיחוד בגוש המרכז-שמאל. המפלגות המובילות את המהלך - העבודה והתנועה, לא נשארות חייבות וטוענות כי נתניהו נמצא בלחץ מכך שהיוזמה עשויה להביא להחלפתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הזחיחות של נתניהו התחלפה בלחץ", טענו במפלגת התנועה. "לציבור יש לראשונה תקווה לשינוי ודבריו של נתניהו מחדדים את גודל השעה ואת הצורך לאחדות הגוש אל מול ממשלת הקיצוניים הזו".

גם יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', טענה הבוקר כי מערכת הבחירות נפתחה מחדש ושהריאיון שהעניק נתניהו נבע בעיקר מלחץ. "מדובר בתגובה של פאניקה לכך שמפלגת העבודה התניעה בשבוע שעבר את מערכת הבחירות", הבהירה יחימוביץ'. "היא מהווה אלטרנטיבה ברורה וצלולה בפני הבוחרים".

נתניהו: מנסים להפיל אותי

בריאיון שהעניק לתכנית "בוקר טוב ישראל" בהנחיית גולן יוכפז בגלי צה"ל, אמר נתניהו כי הוא לא מופתע מניסיונות האיחוד שהחלו לאחרונה. "זה דבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. מנסים להפיל אותי", טען נתניהו. "יש להם מטרה אחת, להפיל את הממשלה בראשותי, ועל פי ניסיון העבר הם לא בוחלים בכל מיני אמצעים".

המהלך לאיחוד בגוש המרכז- שמאל החל ביום שישי האחרון כשבמהלך ריאיון ב"אולפן שישי" קראה ציפי לבני ליחימוביץ' ולפיד להיפגש עימה על מנת לגבש חזית אחידה שתמנע כהונה נוספת של ראש הממשלה נתניהו. יחימוביץ' לא נענתה לקריאה וענתה מיד, עוד בשידור באמצעות מסרון, כי השתיים ייפגשו. יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד שסירב להצהיר כי יהיה חלק מ"גוש חוסם", הבהיר כי גם הוא יגיע לפגישה שתיערך בקרוב.