ברוב עצום וללא מתנגדים נבחרה על ידי הוועדה המסדרת של "ישראל" ביתנו רשימת המפלגה לכנסת ה-19. במקום הראשון כצפוי, יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן. ההפתעות: הדחתם של מיסז'ניקוב, מיכאלי ואילון. לאחר הצגת הרשימה וההצבעה, עלה ליברמן לבימה על מנת להתייחס גם למשבר הדיפלומטי. את הדברים העברנו בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

רשימת "ישראל ביתנו" לכנסת ה-19:

העשרייה הראשונה ברשימת ישראל ביתנו (צילום: חדשות 2)
העשרייה הראשונה ברשימת ישראל ביתנו | צילום: חדשות 2

11. שמעון אוחיון
12. אלכס מילר
13. לאון ליטנצקי
14. יוליה מלינובסקי
15. סמדר בת אדם לוויתן
16. עודד פורר
17. ויקטור איברהימוב
18. משה מטלון
19. ליה שמטוב
20. יצחק סלאבין

ליברמן התייחס בדבריו גם להדחות האחרונות שהוביל אך הזכיר אך ורק את שמו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. "זה לא היה קל להרכיב את הרשימה בלי האנשים שלא נמצאים כאן, אני בהחלט מכבד את רצונם לקחת פסק זמן", הבהיר ליברמן וטען: "אני בטוח שמיסז'ניקוב עוד ישוב".

לאחר מכן התייחס ליברמן לביקורת הבינלאומית חסרת התקדים שמופנית כלפי ישראל על ידי הקהילה הבינלאומית בשל ההחלטה לבנות כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות. "זאת היסטריה תקשורתית", טען שר החוץ. "צריך להיות ברור, מדינת ישראל מקבלת את ההחלטות בהתאם לאינטרס הלאומי, לא כדי להעניש או להתעמת".

ליברמן האשים את הפלסטינים בקיפאון המדיני המתמשך וטען כי אין בכוונת הממשלה לחזור מהחלטתה על אף הזעם העולמי. "אם מישהו משלה את עצמו שתהיה חזרה מהחלטות שקיבלנו - בלי אשליות, קיבלנו החלטות ונלך איתם עד הסוף", הדגיש. "יש אדם אחד שאחראי למצב ושמו אבו מאזן".

רשימת "ישראל ביתנו" לכנסת שיציג היו"ר ליברמן, נקבעה באמצעות ועדה מסדרת. כלל השרים, חברי הכנסת והמועמדים החדשים שביקשו להשתלב ברשימת המפלגה רואיינו על ידי חברי הוועדה, שקבעו במשותף עם ליברמן את המיקומים הסופיים של אנשי "ישראל ביתנו" ברשימה, שצפויה להיות משולבת עם רשימת הליכוד.

מיסז'ניקוב, מיכאלי ואילון הודחו מהרשימה לכנסת

על פי ההסכם עם הליכוד עליו הוכרז לפני כחודש, ידורג ליברמן במקום השני ברשימה, ואנשי מפלגתו יקבלו כל מקום שלישי אחריו, משמע: את מקומות 5, 8, 11, 14 וכך הלאה, כשבתווך ישובצו חברי הליכוד שנבחרו בפריימריז בשבוע שעבר.

מוקדם יותר, נודע כי סגן שר החוץ דני אילון, מקורבו ואיש אמונו של ליברמן הזוכה להערכה ב"ישראל ביתנו", לא ידורג במיקום ריאלי ברשימה המשותפת לכנסת. בכך הפך איילון לבכיר השלישי במפלגה שלא ימשיך לכהן בכנסת הבאה.

סגן שר החוץ דני אילון פרסם הערב תגובה להדחתו בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, וכך הוא כותב: "היום קיבלתי מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודעה כי לא אשובץ ברשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה. בארבע השנים האחרונות זכיתי לכהן כסגן שר החוץ של מדינת ישראל בתקופה מורכבת ומאתגרת. בכל דרך שבה אבחר, אמשיך לפעול לחיזוקה ושגשוגה של ישראל בזירה המדינית, הביטחונית,והכלכלית. אני ממשיך לפעול במרץ, עד לסיום תפקידי בתום הקדנציה הנוכחית, ומחר אשתתף בישיבת הממשלה המשותפת בצ'כיה ובגרמניה".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב התייחס היום לראשונה לסיבות שגרמו לו להודיע על פרישתו מהמפלגה רגע לפני הבחירות והכחיש את הטענות כי הודח. "ההתלבטות הייתה קשה, היא נמשכה מספר חודשים", הסביר מיסז'ניקוב. "אני מרגיש מיצוי וסיפוק רב מכל מה שהשגתי 30 שנה אחרי שעליתי ארצה. אני גאה במה שהשגתי במגזר הציבורי ואני רוצה לגדול עכשיו בתחומים אחרים".

שר התיירות הסביר כי המתין עד כה עם פרסום החלטתו משום שחיכה להגעת יו"ר המפלגה מביקורו בארה"ב. "אתמול והיום היו לי שיחות איתו, הוא הודיע לי שהייתי אמור לקבל מקום מאוד גבוה ברשימה שהיה מבטיח לי משרת שר בממשלה הבאה", טען מסז'ניקוב. "סירבתי בנימוס והודתי לו, אני מאוד שלם עם ההחלטה".

כזכור, לפני כשלושה חודשים פורסם תחקיר בחדשות 2 שחשף את אורח חייו השערורייתי של מיסז'ניקוב, שכלל התחמקות ממאבטחים, בילויים במועדוני חשפנות ושתייה לשוכרה על בסיס קבוע. השר הפורש דחה כל קשר בין החלטתו לאותו תחקיר.

אמש נודע גם שחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי הודחה מרשימת ישראל ביתנו לכנסת הקרובה. מיכאלי הודיעה אף היא שלא תתמודד בשל סיבות אישיות, לאחר שהבינה שהסתבכותה בהתבטאויות נגד הומוסקסואלים ובתקריות כמו שפיכת כוס המים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה, תמנע את שיבוצה ברשימת הליכוד ביתנו.