רגע לפני שייפרד מתואר יושב-ראש האופוזיציה והסיעה הגדולה ביותר בכנסת, נשא ח"כ שאול מופז נאום תקיף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון פתיחת מושב החורף של הכנסת. טרם ההליכה לבחירות, שלאחריהן מנבאים לו הסקרים עתיד פוליטי לוט בערפל, הוא ביקר בחריפות את התנהלות הממשלה הנוכחית מראשית הקדנציה. את נאומו של מופז העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בתחילת נאומו, פנה מופז לציבור המצביעים ואמר: "אני מבקש להציב מעל במה זו את השאלה שכל אחת ואחד מאזרחי ישראל צריך לשאול בבואו להכריע: האם בארבע השנים האחרונות השתפרו חיינו? אין ספין תקשורתי שייכסה על המחדלים והניהול הכושל שהממשלה הזו הובילה בהנהגתו של בנימין נתניהו".

על מצבה של המדינה, ערב הבחירות לכנסת ה-19, אמר מופז: "ישראל שהולכת לקלפי היא ישראל חלשה יותר, בודדה יותר, מפולגת יותר, מסוגרת יותר, רעבה יותר ומפוחדת יותר. זו לא ישראל שאני מכיר. זו לא יכולה להיות דמותה ואסור שאלה יהיו פניה".

"הפחד תפס את מקומו של הביטחון"

חלק נכבד מנאומו של מופז הוקדש לסוגייה המדינית: "במקום לחזק את הבריתות האסטרטגיות שנרקמו בין ארצות הברית ומדינות המערביות לבין מדינת ישראל, ממשלת נתניהו כירסמה בהן ודירדרה אותן לכדי עימות פומבי מתוקשר חסר תוחלת".

מופז שטח את סיכום הקדנציה, כפי שהדברים נראו בעיניו: "בארבע השנים אחרונות ממשלת ישראל לא עשתה כלום. שראש הממשלה הפקיר כל זירה משמעותית שמשפיעה על החוסן הלאומי, החברתי והביטחוני של מדינת ישראל. שיקול דעת התחלף בגניבת דעת, אחריות פינתה מקומה להפקרות - והפחד תפס את מקומו של הביטחון".

הוא התחייב כי אחרי הבחירות, "אפשר יהיה להחזיר את ישראל לדרך הנכונה. אני לא מתכוון לאפשר להפקרות הזו להימשך, ויחד עם חבריי - אנו נשיב את התקווה".