ראש הממשלה בנימין נתניהו מתאושש בשעות אלה ממערכת הבחירות ותוצאותיה ומתחיל לעבוד על הרכבת הקואליציה הבאה. רגע לפני, הוא התייצב במשרד ראש הממשלה בירושלים והצהיר: "הציבור רוצה שאמשיך להנהיג".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הציבור בישראל רוצה שאמשיך להנהיג את המדינה ואקים ממשלה שתחולל שלושה שינויים גדולים בתחום הפנים", אמר נתניהו בהצהרה קצרה שבה הגדיר את מטרותיו, "הגדלת השיוויון בנטל, דיור בר השגה ושינוי שיטת הממשל. נפגשתי לפני זמן קצר עם שותפי אביגדור ליברמן. בנוסף לאחריות מדינית ובטחונית נמקד את השיחות להקמת הממשלה בשלושת הנושאים הללו. ננסה להקים ממשלה גדולה ככל האפשר כדי להביא את בשורת השינויים לכל מדינת ישראל".

לפי שעה נראה שתמונת הקואליציה המתגבשת די ברורה. יאיר לפיד, יושב ראש יש עתיד, החל מהבוקר המפלגה השנייה בגודלה בישראל יהיה כמעט בוודאות השותף הקואליציוני הבכיר של הליכוד, וסביר שאליו יצטרף גם נפתלי בנט, יושב ראש הבית היהודי. מכאן והלאה - נשאלת השאלה האם נתניהו ירחיב את הממשלה בעזרת צירוף שותפיו הטבעיים במפלגות החרדיות, שעשויות להוות סדין אדום בפניו של לפיד, או שמא לנסות ולצרף את קדימה של שאול מופז, על שני המנדטים שככל הנראה השיגה, ואולי אף את ציפי לבני, יושבת ראש התנועה.

לבני: "נמשיך במאבק - גם אם יהיה מרתון"

קשה לומר ששמחה גדולה שררה היום או אמש במטה "התנועה" של ציפי לבני. 6 חברי כנסת בלבד מרשימת המפלגה יהיו חברים בכנסת ה-19, ומדובר במספר נמוך בהרבה מזה שלבני ציפתה או קיוותה לו. מוקדם היא התייצבה בפני המצלמות יחד עם ששת הח"כים החדשים של המפלגה והצהירה: "לפעמים צריך לספוג מהלומות בדרך".

"נכנסנו מאוחר לתוך המרוץ, אבל אלה התוצאות וזו הדמוקרטיה", פתחה לבני את דבריה, אך הציגה גם שני הישגים שהשיגה לטענתה, "אלה שני דברים שקרו מאז שנכנסתי למערכת הבחירות: החזרנו את הנושא המדיני לסדר היום של מדינת ישראל. שלום זו לא מילה גסה בעיני. נלחם עבור הנושא הזה גם בעתיד וזו לא סיסמת בחירות, זו מהות. אני מאוד שמחה שהחזרנו את זה למגרש".

היא המשיכה ואמרה כי "מיום כניסתי המטרה הייתה להגדיל ולחזק את הגוש שלא נמצא בממשלה, מול הימין הקיצוני. הואשמנו שאנחנו המפצלים. אך לאחר התוצאות ניתן לומר - כניסתנו יצרה תיקו, הרחיבה הגדילה וחיזקה את הגוש המתון במדינת ישראל. הבאנו פתרון לאנשים שלא היה להם מה להצביע. לכן בעיני מדובר בהישגים חשובים במערכת הבחירות הזו".

לשאלת הישיבה בממשלת נתניהו סירבה לבני להשיב. "אנחנו עוד לא יודעים איזו ממשלה תקום כאן. אני לא מתכוונת להתייחס לכל מיני הרכבים, איפה נהיה ומה נעשה. דבר אחד ברור - נכנסו עם אג'נדה ברורה בכל מקום שבו נהיה או לא נהיה - שם נקדם אותה. זו תחילת הדרך. אנחנו מבינים שיש כאן דרך ארוכה, ולעיתים צריך לחטוף בדרך. אנחנו מתכוונים להמשיך במאבק, ואם צריך להיות מרתון יהיה מרתון. נבנה את התנועה סביב האידיאולוגיה וזה הבסיס שסביבו נרחיב את הפעילות שלנו בכל המגזרים. נעמיק את התובנה שהכל קשור אחד לשני, והסדר מדיני הוא חלק מהצרכים של מדינת ישראל".

ליברמן: "נשמח להפגש עם הפלסטינים"

גם אביגדור ליברמן שיגר מסר ליום שאחרי הקלפיות בעמוד הפייסבוק שלו והודה לכל מצביעי "הליכוד-ישראל ביתנו". "אני מברך את יאיר לפיד ואת נפתלי בנט על הצלחתם והישגיהם בבחירות", הוא פתח וציין, "אנו נמשיך להנהיג את מדינת ישראל באחריות ובביטחון. הכרעת הבוחר מחייבת את הממשלה הבאה להתמקד בנושאי פנים ובראשם השוייון בנטל, שינוי שיטת הממשל ודיור בר השגה".

קורא לפלסטינים לחזור למו"מ. ליברמן (צילום: רויטרס)
קורא לפלסטינים לחזור למו"מ. ליברמן | צילום: רויטרס

אך ליברמן המשיך והתייחס גם לסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים. "בתחום המדיני, במידה והפלסטינים יודיעו שהם מוכנים להיפגש ולדון בחידוש המו"מ, אנו נשמח להיפגש עמם, כמובן ללא שום תנאים מוקדמים כגון: הקפאת בניה ביהודה ושומרון ובירושלים או תנאים אחרים. על מנת להבטיח את יכולת המשילות ואת יציבות הממשלה שתקום, יש להנהיג באופן מיידי עם הקמת הממשלה את ה"חוק הנורווגי" שיאפשר גם לשרי הממשלה וגם לחברי הכנסת למלא את תפקידיהם על הצד הטוב ביותר", סיים ליברמן עם עוד שאיפה לקראת הכהונה הבאה.