יותר מ-50 חברי כנסת חדשים עומדים להיכנס בקרוב למשכן, כשאין להם שום ניסיון בחקיקה. יו"ר הכנסת רובי ריבלין כבר שוקד על תוכנית שתכין אותם כראוי לכהונה הראשונה.

"יכול להיות שחלק מחברי הכנסת הטריים לא העלו אפילו על דעתם לפני חודש שהם יצטרפו לכנסת", אמר ריבלין בריאיון לחדשות 2 באינטרנט. "הם באים אלינו מלאי חשש מצד אחד, ומצד אחר מלאי שאפתנות למלא את תפקידם. הם צמאים לדעת, וזה מחייב את כולנו".

לפיכך, החליט ריבלין לקיים קורס הכנה שייערך כבר בשבוע הבא, ובו ישוחחו עם הפרלמנטרים הצעירים חברי כנסת ותיקים בעבר ובהווה, כמו גם היועצים המשפטיים של הוועדות השונות. "אנחנו נפרוס בפניהם את כל המטרות הציבוריות שלהם כשליחים, וגם נבהיר להם מה הכנסת מעמידה לצידם על מנת שיוכלו לקיים את שליחותם", הבטיח ריבלין.

"הליכוד יצטרך להפיק לקחים"

בהמשך הריאיון התייחס ריבלין גם לצניחת המנדטים של רשימת הליכוד ביתנו. "במגרשי הכדורגל השופט מוציא כרטיס צהוב או אדום לשחקנים, כשהוא לא מרוצה מהמהלכים שלהם", אמר ריבלין. "כמוהו, גם ציבור הליכוד, שעדיין רואה בליכוד בית, הוציא למפלגה כרטיס צהוב. המפלגה מבינה מזה שהיא צריכה להמשיך לשחק בכוח ובעוצמה בשלטון, אבל הליכוד יצטרך להפיק לקחים ולהסיק מסקנות".

באשר לתפקידו כיו"ר הכנסת, אמר ריבלין כי הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד גם בקדנציה הבאה. "אשמח להיות מחובק על ידי חברי הכנסת אם יתנו בי את אמונם ויבחרו בי ליו"ר הכנסת במקום לתפקיד של שר כזה או אחר", אמר.