נתניהו ולבני כבר מרכיבים את הקואליציה הבאה? גורמים המקורבים ליושבת ראש "התנועה" ציפי לבני קיימו לאחרונה שיחות גישוש עם גורמים בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה נתניהו, כדי לבחון אפשרות לשילובה של לבני בממשלה הבאה - אם נתניהו ירכיב אותה. כך פרסם היום לראשונה הכתב צ'יקו מנשה ברשת ב' של קול ישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מקורבים ללבני ולנתניהו אישרו את הדברים ומסרו כי נעשתה בדיקה ראשונה בדבר האפשרות להפקיד בידי לבני תיק מדיני שיעסוק במשא ומתן עם הפלסטינים, ככל הנראה משרד החוץ. עם זאת, בתגובה רשמית לדברים הכחישו היום ב"התנועה" באופן גורף את הדברים.

בתגובה הרשמית מטעמה של לבני נאמר כי מדובר ב"ספינים" ובשמועות וכי לא מתנהלים מגעים שכאלה. עוד נמסר כי ניסיון העבר מוכיח שנתניהו בוחר בסופו של דבר בשותפיו הטבעיים. גם מהליכוד נמסר כי "לא היו דברים מעולם". 

פרץ: "אין שום סיכוי שהתקיימו מגעים כאלה"

לבני ופרץ תוקפים את נתניהו (צילום: חדשות 2)
פרץ ולבני: "אנחנו נחליף את ממשלת נתניהו" | צילום: חדשות 2

עמיר פרץ, שעזב את מפלגת העבודה וחבר ללבני, בין השאר לאחר שטען כי שלי יחימוביץ' מתכוונת להצטרף לממשלתו של נתניהו בקדנציה הבאה, הגיב לידיעה ואמר: "אין שום סיכוי שהתקיימו מגעים כאלה. זה ספין ברור. לא היו שום מגעים, כיוון שאנחנו נחליף את ממשלת נתניהו".

פרץ הוסיף: "אם יש משהו שאי אפשר לקחת מציפי לבני - הרי שמדובר באמינות שלה. אני האמנתי ומאמין לסולם הערכים של ציפי לבני ולא לזה של שלי יחימוביץ'". עם זאת, אמר פרץ כי "רק טובת מדינת ישראל תעמוד לנגד עיניה של ציפי לבני, ולאור העובדה שנתניהו לא משנה את תפיסתו הכלכלית-חברתית ותפיסתו המדינית, הדבר הזה נראה כרגע דמיוני".

לבני: המבחן שלי יהיה רצינות הכוונות

רק אתמול בראיון לתכנית "מערכת בחירות" בחדשות 2 התייחסה לבני לאופציה של הצטרפות לנתניהו לאחר הבחירות ולא שללה זאת על הסף. לבני נשאלה: נתניהו מתקשר אלייך אחרי הבחירות ומציע לך את תיק החוץ ואת ניהול המו"מ עם הפלסטינים. מה את עושה?

תשובתה הייתה זהירה: "עמדתי בפני בחירה כזאת בעבר, זה יהיה תלוי קודם כל בתוצאות הבחירות. אם נגיע לבחירה הזאת אני אבחן האם מדובר בעוד מס שפתיים כמו הבטחות של נתניהו בעבר או שמדובר בדבר אמיתי".

יו"ר התנועה הוסיפה: "המבחן שלי יהיה רצינות הכוונות והיכולת להעביר באופן אמיתי את הדברים שאני מאמינה בהם. כשאעמוד בפני בחירה אמיתית אז אוכל לענות כן או לו. אנחנו עדיין נאבקים להחליף את נתניהו".