עודד בן עמי אירח השבוע באולפן חדשות 2 את היועצים האסטרטגיים של המפלגות המרכזיות במערכת הבחירות של 2013. בסוף הדיון, שנערך יממה לפני סגירת הקלפיות, הם התבקשו להמר ולכתוב על פתק את מספר המנדטים שלהערכתם יקבלו המפלגות המיוחסות להם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במקום האחרון בטבלת ההימורים מופיע משה דבי, מנהל ההסברה של מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני. דבי, שהדגיש בריאיון את העובדה שרק מפלגתו נלחמה על ההסדר המדיני עם הפלסטינים, הימר שלבני תזכה בתמורה לכך ב-11 מנדטים. אלא שעל פי תוצאות האמת קיבלה התנועה שישה מנדטים בלבד.

את המקום השלישי תופס מנהל הקמפיין של מפלגת יש עתיד, הלל קוברינסקי. אפילו הוא לא האמין כנראה שיאיר לפיד יצליח להביא למפלגתו 19 מנדטים ולהפוך למפלגה השנייה בגודלה בישראל. קוברינסקי הימר על המספר 15, ובכך התרחק בארבעה מנדטים מתוצאת האמת.

את המקום השני בטבלה חולקים שלושה קמפיינרים: גיל סמסונוב, היועץ האסטרטגי של קמפיין הליכוד ביתנו, טל אלכסנדרוביץ', נציגתה של מפלגת העבודה ואיציק סודרי, חבר הצוות האסטרטגי של קמפיין ש"ס. כל אחד מהם הפריז בהפרש של שלושה מנדטים. סמסונוב חזה לליכוד ביתנו 34 מנדטים (כאשר תוצאות האמת הצביעו על 31), אלכסנדרוביץ' רשמה על הפתק שלה את המספר 18 (בעוד שמפלגת העבודה נאלצה להסתפק ב-15 מנדטים בלבד), וסודרי שהאמין כי הציבור ייתן לש"ס את הכוח הימר שמספר המנדטים של מפלגתו יעמוד על 14 (ואילו ש"ס קיבלה - כמו בבחירות הקודמות - 11 מנדטים).

ובמקום הראשון בגזרת הימורי הקמפיינרים, נמצאת מיה בנגל, היועצת האסטרטגית של מפלגת מרצ, שהאמינה כי מגמת העלייה של מרצ בסקרים תימשך עד הרגע האחרון, ולפיכך העניקה למפלגת השמאל שמונה מנדטים. בסופו של דבר, קיבלה מרצ שישה מנדטים, קצת פחות ממה שציפתה בנגל.