אחוזי ההצבעה בקרב תושבי שכונות עם ממוצע שכר של 10,000 שקלים ומעלה עמדו בבחירות האחרונות על 73% והם גבוהים בהרבה מהשכונות בהן ממוצע השכר נמוך מ-5,000 שקלים בחודש, שם הגיעו אחוזי ההצבעה ל-59% בלבד. כך עולה מבדיקה שערך עבור mako צוות אתר מדלן בניתוח מיוחד של תוצאות ההצבעה הסופיות, שהשווה את התוצאות בשכונות, כפי שניתן לראות גם במפה המיוחדת שהוכנה עבור mako, לבין נתוני סקר האוכלוסין המקיף של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ל-2008.

תוצאות הבחירות לפי ההכנסה החודשית בשכונה. נתונים: מדלן
תוצאות הבחירות לפי ההכנסה החודשית בשכונה. נתונים: מדלן
לפי הנתונים אפשר לראות, שאחוזי ההצבעה הגבוהים בשכבות הסוציו-אקונומיות הגבוהות, הם אחת הסיבות להתחזקות גוש המרכז-שמאל. זאת, מאחר שבשכונות בהן ממוצע השכר נמוך מ-5,000 כ- 22% הצביעו לגוש הימין ו-39% הצביעו למפלגות החרדיות, לעומת 13% בלבד שהצביעו לגוש המרכז-שמאל.

אילו היו מניחים קלפיות רק בשכונות בהן ההכנסה החודשית הממוצעת עולה על 10,000 ₪ היה יאיר לפיד מרכיב קואליציית מרכז-שמאל המונה 78 מנדטים. לעומת זאת, בשכונות בעלות אופי מזרחי מובהק (למעלה מ-40% מהתושבים ממוצא אסיה-אפריקה), אפילו בכאלו שאינן חרדיות, כוחו של גוש המרכז-שמאל צונח ומצטמצם ל-36 מנדטים בלבד.

אחוז ההצבעה לפי הכנסה חודשית בשכונה. נתונים: מדלן
אחוז ההצבעה לפי הכנסה חודשית בשכונה. נתונים: מדלן
כך למשל בשכונת צהלה שבצפון בתל אביב זכה בבחירות האחרונות גוש המרכז-שמאל ב-80% אחוזים,  את הגוש מובילה מפלגתו של יאיר לפיד אשר קיבל 33% מהקולות, גוש הימין הסתפק ב-18% אחוזים בלבד. בשכונה 51% אקדמאיים וההכנסה הממוצעת  עמדה על 9,500 ₪, 10% מהתושבים ממוצא אסיה-אפריקה.

לעומת זאת, לשם השוואה, בשכונת שפירא בדרום העיר תל אביב, הנמצאת גם בצד השני של הסרגל הסוציו אקונומי, התמונה מתהפכה כאשר 40% הצביעו לימין ו-25% לש"ס. בשכונה 9.7% אקדמאיים וההכנסה הממוצעת  עמדה על 4,660 שקלים, 40% מהתושבים ממוצא אסיה-אפריקה. אחוז ההצבעה בצהלה  עמד על 77% ואילו בשכונת התקווה על 49% בלבד.

>> רוצים לבדוק איך הצביעו בשכונה שלכם? היכנסו למפה המיוחדת

>> כמה באמת שווה הדירה שלכם? מה זה אתר מדלן