התלונות נערמות, ארכיון (צילום: רויטרס, AP)
התלונות נערמות, ארכיון | צילום: רויטרס, AP

למרות שיעור ההצבעה הגבוה יחסית, שעמד על 26.7% עד השעה 12:00 בבוקר, נרשמו לא מעט תקלות ותקריות מביכות במהלך השעות הראשונות לפתיחת הקלפיות. תלונות רשמיות כבר הוגשו לוועדת הבחירות המרכזית, שלאנשיה צפויות עוד שעות ארוכות של מתח עד לתום מועד ההצבעה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

האירועים החריגים החלו למעשה שניות ספורות לאחר פתיחת הקלפיות. בין שני מצביעים שהגיעו למתחם הקלפי בסכין פרצה קטטה בשל רצונם להיות הראשונים להצביע בעירם. ביישוב קדיתא שבגליל העליון ניסה צעיר תימהוני לסגור פיזית את הקלפי, אך במהרה הסדר חזר למקום. בקטטה נוספת ביישוב תל שבע שבדרום נפצע בראשו צעיר בן 17 כתוצאה מזריקת אבן. הוא פונה במצב קל לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

במפלגת יש עתיד פנו לוועדת הבחירות המרכזית לאחר שקיבלו דיווחים לפיהם אותיות 'הפ' של מפלגת "חיים בכבוד", הוחלפו באותיות 'פה' של המפלגה. לדברי נציגי המפלגה, פעילים קראו במספר ערים למצביעי "יש עתיד" לבחור בפתק הלא נכון. "יש לוודא שפתקי 'פה' נמצאים בקלפי ושהינם מרוחקים מפתקי 'הפ'", דרשו במפלגה.

בליכוד ביתנו הגישו תלונה נוספת שנגעה לטענתם לאי סדרים בפתקי הצבעה בקלפיות בחדרה, ראשון לציון ובבית עזרא. בקלפיות המדוברות, דיווחו אנשי המפלגה, מופיעים פתקי מחל ללא הכיתוב: "הליכוד ישראל ביתנו בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה". במפלגה קראו למצביעים לשמור על ערנות ולבדוק אם הפתקים שבחרו אינם מזויפים.

גם "עלה ירוק" העלו טענות על בעיות בפתקי ההצבעה. בעמוד הפייסבוק של המפלגה נטען כי במספר קלפיות צבאיות אזלו הפתקים ובשל הערכות לקויה של צה"ל לא מסופקים פתקים חלופיים. לדברי נציגי המפלגה, בכוונתם להגיש על כך תלונה בקרוב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

תלונות הפתקים לא נגמרות כאן: במפלגת "עם שלם" התלוננו כי פעילי ש"ס העלימו פתקים של הרשימה מקלפיות ברחבי הארץ או שערבבו אותם עם פתקי מפלגות אחרות. גם במפלגת הגמלאים התלוננו על הסרת פתקי ההצבעה.

מצביעים חרדים טענו: חברת קלפי לבושה בצורה חושפנית

אנשי "עלה ירוק", ארכיון (צילום: ישי כהן)
אנשי "עלה ירוק", ארכיון | צילום: ישי כהן

חברי סיעת "עוצמה לישראל" תבעו מוועדת הבחירות המרכזית לעצור את ההצבעה בקלפי ביד בנימין לאחר שלטענתם, פעילי "הבית היהודי" הוציאו את פתקי המפלגה מהקלפי. "אנחנו מקווים שמדובר ביוזמה מקומית בלבד ולא במדיניות", מסרו נציגי הסיעה.

דיווחים נוספים שהגיעו לוועדת הבחירות המרכזית טענו כי מספר פעילים של תנועת ש"ס ניסו להכניס לאחת הקלפיות בחדרה פתקים מזויפים של "הבית היהודי" והמפלגות של חיים אמסלם והרב אמנון יצחק. בנוסף, נטען כי חסרו פתקים של מפלגת "התנועה" בנס ציונה.

תלונה נוספת שהגיעה לידי ועדת הבחירות היא על חברת קלפי שלבושה לכאורה באופן חושפני בשכונה חרדית בירושלים. לדברי המתלוננים, הדבר הפריע למצביעים שהגיעו למקום לממש את זכותם. נציג מהוועדה נשלח למקום על מנת לבדוק האם קיים בסיס לטענה.

בארץ חדשה התלוננו: פתקינו הוסרו ממספר קלפיות

במפלגת ארץ חדשה הביעו תרעומת על כך שפתקיהם לא הופיעו במספר קלפיות ברחבי הארץ, כך עולה מתלונות של אזרחים שביקשו להצביע עבור התנועה שבראשותו של אלדד יניב.

"באשקלון, אחת המצביעות ביקשה לתמוך בנו, אך ראתה שהקלף שלנו חסר", נמסר מהמפלגה. "ציינו בפניה שנפסלנו מהריצה לכנסת. היא אמרה שזה לא נכון. אמרו לה שזה כן נכון - או שלא תצביע בכלל או שתצביע למשהו אחר", הוסיפו. עוד נמסר מארץ חדשה, כי גם בכפר סבא, גדרה נתניה וירושלים לא הופיע פתקיהם.