ראש הממשלה בנימין נתניהו לא עוסק היום באריזת חפציו או בהכנות לעזיבת מעון ראש הממשלה. את הבית ואת הכיסא הוא כנראה לא יצטרך לעזוב, אבל בעקבות תוצאות ליל אמש - נראה שזה לא יהיה קל. נתניהו יעמוד בראש הממשלה - אך לא ירכיב אותה למעשה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ספירת קולות החיילים תסתיים רק מחר - את מפת הקואליציה הם לא ישנו בהרבה, אבל על פי הערכות הם צפויות לתרום עוד מנדט אחד לבית היהודי ובנט, בקרבם הוא נחשב פופולארי, וזאת על חשבון מנדט אחד של רע"מ-תע"ל שזכו נכון לעכשיו לחמישה.

נחזור לכאב הראש של ראש הממשלה - כבר בנאום הניצחון שנשא אמש נתניהו במטה הליכוד, נראה היה שהוא מתחיל לנהל את המשא ומתן הקואליציוני עם מנהיג המפלגה השנייה בגודלה בישראל - יאיר לפיד. הוא הדגיש את חשיבות השוויון בנטל ומסרים נוספים שהדגיש גם לפיד במהלך קמפיין הבחירות, כדי לנסות ולאותת לו שהעמדות של שניהם לא רחוקות וניתן לגשר על הפערים. את המשא ומתן עם לפיד הוא ינהל, אך לנתניהו אין יכולת לשלוט על הרכב הקואליציה שלו. אין לו ממשלה יציבה ללא לפיד.

קדימה עשויה גם כן להיות שם אם תעבור את אחוז החסימה, ויחד עם הבית היהודי בראשות בנט - נתניהו יגיע כבר ל-63 מנדטים. השאלה היא האם גם ציפי לבני והתנועה ייכנסו ויעניקו לממשלה גוון מדיני, או שדווקא ש"ס תצטרף, על חמתו של לפיד. שלי יחימוביץ' והעבודה, על פי כל הסימנים, לא צפויים להיות חלק מהממשלה, במיוחד כיוון שחברי הכנסת החדשים של העבודה, איציק שמולי, מירב מיכאלי, מיקי רוזנטל וסתיו שפיר יעשו את חייה לקשים במיוחד ויתקשו להשלים עם מהלך כזה.

אגב, לפיד עצמו לא העלה על דעתו להיות ראש ממשלה, אבל במצב המסתמן היום, כשקיים שיוויון בין ימין לשמאל, עם 60 מנדטים ו-60 מנדטים, לפיד יכול אפילו לבקש את תיק החוץ ואחר כך לדרוש ממשלת רוטציה. זו אומנם השערה מעט מוגזמת, וגם עופר שלח עצמו מיש עתיד הפריך כבר את האפשרות הזו, אבל כדאי לזכור גם את התסריט הזה. בנוסף, במפלגתו של לפיד עדיין ממתינים לקולות החיילים, כפי שמסביר שלח. "אנחנו צפויים עוד לעלות", אמר שלח בראיון עם חדשות 2, "על פי כל הסימנים אנחנו חזקים מאוד בקרב החיילים".

הספירה בוועדה נמשכת. הבוקר (צילום: דפנה ליאל, חדשות 2)
הספירה בוועדה נמשכת. הבוקר | צילום: דפנה ליאל, חדשות 2

באשר לעתיד האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו לאחר הבחירות - נראה שאין סכנה לברית הזו. אם נתניהו וליברמן ייפרדו, זה כמו שני חלקים של אותה ספינה טובעת. הם חייבים להתאחד. ולסיכום - התוצאות הוכיחו שהאיחוד הזה, על אף הכל, היה צעד מבריק. נכון לתוצאות של היום, אם המפלגות היו מפוצלות ואף תוקפות אחת את השנייה לאורך מערכת הבחירות, הליכוד הייתה ככל הנראה המפלגה השנייה בגודלה. הטעות של נתניהו הייתה בהתמקדות בבנט ובתקיפתו, תוך פספוס המגמה המתחזקת של ההצבעה ללפיד.