ישי. נותר מאוכזב (צילום: חדשות 2)
ישי: "ש"ס תהיה חזקה ותעלה במספר המנדטים" | צילום: חדשות 2

שר הפנים ויו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי, התייחס הבוקר לאפשרות שאריה דרעי יחזור לש"ס לקראת הבחירות בעוד שלושה חודשים. "אשמח עם דרעי יחזור לתנועת ש"ס", אמר ישי, "הכל כמובן על פי החלטות הרב עובדיה יוסף".

כשנשאל האם יסכים להיות שני ברשימה בה דרעי הוא היו"ר אמר ישי: "אני לא מנהל משא ומתן דרך התקשורת ובטח שלא עם הרבנים. דעתו של הרב ברורה ונאמרה כמה פעמים בעבר. הוא קיבל את ההחלטות ואנחנו לא משנים אותם ערב בחירות. אם דרעי ירצה להצטרף לדרך הוא יכול לבוא לרב כדי שיכריע באיזה דרך ישתלב. בכל מקרה, אכבד כל החלטה של הרב, כי מי שלא מקבל את החלטות הרב אין לו מקום בש"ס. אין שום יריבות ביני לבין דרעי. שוחחנו בערב ראש השנה ואיחלנו אחד לשני שנה טובה".

על הבחירות המתקרבות אמר ישי: "אני מאד מקווה לטובת מדינת ישראל שש"ס תהיה חזקה ותעלה במספר המנדטים. ש"ס חזקה אומר שתושבי הפריפריה ודרום תל אביב יוכלו להסתובב בחוץ בשעות מאוחרות. אכניס את עניין העובדים הזרים והמסתננים לתוך הסכמים הקואליציונים שלנו. מדובר בסוגיה כואבת, אבל אם לא היינו בונים גדר ומטפלים בבעיה, היו פה מיליון מסתננים והחלום הציוני היה מגיע לקיצו".

על שירות צבאי לחרדים: "יש אלפי חרדים שממתינים בתור לשירות אזרחי ולאומי. המספרים הולכים וגדלים, אבל הצבא לא רוצה הרבה חרדים. אחוז המשתמטים בתל אביב מעורר אצלי דאגה יותר גדולה".  

רמון: לא תהיה עוד ממשלה של מתנחלים וקיצונים

חיים רמון (תמונת AVI: חדשות)
חיים רמון: "נביא את הקץ על ממשלת נתניהו" | תמונת AVI: חדשות

גם חיים רמון פרס הבוקר את תכניותיו לקראת תקופת הבחירות. לרזי ברקאי בגל"צ הוא סיפר: "הכוונה היא לגבש מפלגה אחת חזקה עם ארבעה ראשים חזקים. האנשים שאיתם נרוץ כבר הבינו שהדבר הכי חשוב כרגע זה החלפת השלטון והבאת הקץ על ממשלה נתניהו. לא תהיה עוד ממשלה של מתנחלים וקיצונים, ממשלה שהביאה עלינו ארבע שנים רעות מאוד".

רמון סיפר על בניית הרשימה ואמר: "מי שיוכל לנצח את נתניהו יעמוד בראש הרשימה, אבל מה שבטוח הוא שלכל המועמדים יש כישורים טובים יותר מאלו של נתניהו".

"אני כרגע בדיבור עם אולמרט", רמז רמון על הרשימה המתגבשת, "הוא עוד לא החליט שום דבר, אבל מבחינתי אני מעוניין בו. אם אתה שואל אותי האם בא בחשבון שציפי לפני תעמוד בראש הרשימה, אני לא יכול לענות על כך כרגע, אז אתה מוזמן לשאול אותה. בכל מקרה, היעד של שנינו ובכלל של כל מי שבמפלגה הזו הוא להקים אלטרנטיבה רצינית ואמיתית לנתניהו".

אם יש שם אחד עליו רמון לא מוכן לשמוע הוא שמו של שאול מופז. "מבחינתי הוא לא בא בחשבון", אמר רמון, "הוא פסל את עצמו מלהיות אלטרנטיבה ברגע שהוא חבר לנתניהו. אנחנו לא מעוניינים לעשות את הטעות הזו. המטרה המוצהרת שלנו היא להחליף את נתניהו אשר היה ראש ממשלה טוב לחרדים ולמתנחלים וגרוע לכל שאר העם".