יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד חתמו היום על הסכם עודפים ראשון לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-19. משמעות ההסכם היא חיבור של קולות בוחרים לצורכי חישוב מנדטים על פי חוק בדר-עופר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בעבר חתמה "העבודה" על הסכם עודפים עם מפלגת מרצ, אך הפעם בחרה יחימוביץ' במפלגתו החדשה של לפיד, מה שיגדיל אולי את סיכויה של "העבודה", כמפלגה השנייה בגודלה על פי הסקרים האחרונים, לזכות במנדטים נוספים.

כך לדוגמה, בבחירות 2003 התחזק "הליכוד", שזכה ב-36 מנדטים, בשני מנדטים נוספים מתוקף הסכם העודפים.

מרצ: יחימוביץ' תוביל את העבודה לממשלה מסוכנת

"ההחלטה של יחימוביץ׳ לחתום הסכם עודפים עם ׳יש עתיד׳ היא הוכחה מוחצת לכל מי שעד כה פקפק בכך: יחימוביץ׳ תוביל את העבודה לממשלת ביבי וליברמן המסוכנת", אמרה בתגובה ראשת מרצ זהבה גלאון. "מרצ, שבבחירות האחרונות איבדה מנדט לעבודה בעקבות הסכם העודפים איתה, שמחה על כך שהיא לא תהיה זו שתעזור לנתניהו לקבל נציג נוסף בממשלה שלו וגם לא כדי לעזור ליחימוביץ׳ לקדם עצמה לתפקיד מיניסטריאלי על חשבון האינטרסים של כלל הציבור בישראל"

בינתיים במערכת הפוליטית ממשיכים בתקיפות ההדדיות. בליכוד האשימו את מפלגתה החדשה של לבני ואת המצטרף הטרי עמרם מצנע בקידום תכניות נסיגה, אותן הגדירו במפלגה מסוכנות. "לבני עוטפת את עצמה באנשי שמאל ופליטים פוליטיים", טענו בליכוד. "מצנע יוזם הנסיגה החד צדדית מגוש קטיף מצטרף לציפי מבצעת הנסיגה ויחד עם שבעה מחפשי עבודה מקדימה הם מתכננים לרוץ ולקדם את הנסיגה הבאה".

גם במפלגת העבודה, שמצנע עמד בעבר בראשה והיה מועמד מטעמה לראשות הממשלה, תקפו את החבירה של השניים ואת ריצתה של לבני בבחירות בראשות מפלגה עצמאית. "מצנע, שהגיע אחרון בבחירות האחרונות ליו"ר מפלגת העבודה, מצטרף למפלגת פליטי הפליטים של ציפי לבני בה לא צריך לעשות כלום חוץ מלהביע תמיכה בלבני. מצנע ולבני יודעים שאין להם סיכוי להיות מפלגה עם משמעות, והם עושים את המהלך מתוך אגו טריפ אישי אשר רק יפגע בגוש המרכז", נמסר מהמפלגה.