יושבת ראש מפלגת העבודה יוצאת היום במתקפה נגד ראש הממשלה נתניהו, ב"ניסיון אחרון", כפי שהיא מגדירה זאת לקיום עימות בין המתמודדים על ראשות הממשלה לקראת הבחירות הקרובות. ארבעה שבועות לפני מועד פתיחת הקלפיות, 22 בינואר, היא שלחה את הקריאה בשיחה עם תלמידי תיכון בתל אביב, וכן על גבי עמוד הפייסבוק שלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

יחימוביץ', שכבר קראה לראש הממשלה להתמודד מולה בעימות פומבי לא מוותרת, ומנסה היום ככל הנראה, בפעם האחרונה, להביא את הנושא לדיון. בשעות הצהריים היא הופיעה בפני תלמידי תיכון חדש בתל אביב, אך פנתה למעשה ישירות לנתניהו.

"בארצות מערביות המתמודדים המרכזיים לראשות הממשלה ובבחירות לכנסת מתעמתים פומבית", היא פתחה ואמרה, "זה יכול להיות עימות תרבותי, הוא יכול להיות נוקב, יכול להיות קשה, אבל הם עומדים מעל במה, לפני קהל רב, זה משודר בטלוויזיה, והם מתווכחים על השקפת עולם. יכול להיות שראיתם את העימותים בין אובמה לרומני ערב הבחירות בארה"ב", היא אמרה לתלמידים.

אז פתחה יחימוביץ' בפנייה לנתניהו - "אצלנו, ראש הממשלה לא מוכן להתעמת. הוא לא מוכן להציג תכניות חלופיות, לא מוכן להתווכח. אני קראתי היום לראש הממשלה, "בוא לעימות". אנחנו מייצגים שתי השקפות עולם שונות. בוא בכל מקום שתבחר, בכל זירה, בכל שעה, באיזה פורמט שתרצה, ונדבר על הדברים האמיתיים שעומדים על סדר יומנו. תבחר אתה את הנושאים, אבל בוא, תן תשובות, תתעמת, תגיד מה אתה חושב ומה התכניות שלך". "זה גם חלק מהדמוקרטיה", סיכמה יושבת ראש העבודה את דבריה.

הקריאה לעימות - גם בפייסבוק

מוקדם יותר פרסמה יחימוביץ' פנייה דומה בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה וקראה לו לקחת חלק בעימות טלווזיוני - ארבעה שבועות לפני ההכרעה. "אני מזמינה אותך לעימות טלוויזיוני כמקובל בעולם המערבי, וכפי שהיה נהוג בעבר בישראל", כתבה יו"ר העבודה לנתניהו. "הציבור זכאי ואנחנו מחויבים, לדיון נוקב, אמיתי, של שתי השקפות עולם העומדות לפני הבוחרים. הבחירה האמיתית היחידה, היא בינך וביני, בין הליכוד ביתנו ובין מפלגת העבודה".

אין תמונה
המכתב של יחימוביץ' לנתניהו

לסיכום כתבה יחימוביץ': "אדוני ראש הממשלה, קמפיין וסיסמאות בחירות הן אולי הכרח בלתי נמנע, אבל אין בכוחם לבוא במקום הביטוי הדמוקרטי האמיתי - עימות בחירות. בוא נחדש את המסורת הזאת. כל זירה שתקבע וכל מועד יהיו מקובלים עלי. אני קוראת לך: 'בוא לעימות'".

מיד לאחר הפצת המכתב התקבלו מאות תגובות הן בעמוד הפייסבוק של יחימוביץ' והן בעמוד של נתניהו. "לא ייתכן שחודש לפני הבחירות ראש הממשלה שותק ולא מוציא הגה", צידד אחד הגולשים ביחימוביץ'. מנגד האשים אחר: "הקריאה לעימות - ספין תקשורתי נוסף. מי זו שלי שביבי יילך איתה לעימות?".

בלשכת ראש הממשלה בחרו שלא להתייחס לדברים, לא ברשת ולא לפניית חדשות 2.