סקר הגושים (צילום: חדשות 2)
סקר הגושים | צילום: חדשות 2

יום לפני שמוסדות הליכוד יתבקשו לאשר את יוזמת המיזוג עם ישראל ביתנו, מראים הערב מממצאי סקר המהדורה המרכזית של חדשות 2 תוצאה שיכולה להשביע את רצונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: רשימת הליכוד-ביתנו צפויה לגרוף 42 מנדטים ולהיות הגדולה בכנסת הבאה. הסיעה הגדולה אחריה, לפי הממצאים, היא העבודה - שממוקמת בפער ניכר עם 23 מנדטים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

הסקר נערך אחרי פרסום יוזמת המיזוג בין ישראל ביתנו לליכוד. מפילוח ההצבעה עלה כי בעקבות המהלך, התחזק גוש הימין - מה שהביא את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל את הנתונים בשביעות רצון. בתגובה ראשונה עליהם הביע תקווה שהרשימה המשותפת רק תתחזק עם התקרבות מועד הבחירות.

סקרים, בחירות (öéìåí: חדשות 2)
סקר ראשון - התוצאות | öéìåí: חדשות 2

אותה הערכה מתבססת, בין היתר, על שההתנגדות למיזוג נמצאת כעת בשיאה וכן על העובדה שהרשימה המשותפת טרם השיקה את קמפיין הבחירות הרשמי שלה.

ברק עם 3 מנדטים (צילום: חדשות 2)
ברק עם 3 מנדטים | צילום: חדשות 2
_OBJ

נתונים חשובים נוספים שעלו מהסקר נוגעים להיחלשות של רשימת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. לעומתו, מבססת שלי יחימוביץ' את כוחה ואת מפלגת העבודה כסיעה השנייה בגודלה בכנסת הבאה.  

_OBJ

נוסף על כך, בבחינת הגושים הפוליטיים עלה כי בעוד שהליכוד-ביתנו צפויה לגרוף 40 מנדטים, עשוי גוש שמאל-מרכז לקבל 38 מנדטים מקולות הבוחרים בישראל.

את הסקר ערך מכון "מאגר מוחות" בניהולו של ד"ר יצחק כץ. השתתפו בו 504 נשאלים. טעות הדגימה - 4% (+/-).