רגע השפל של מערכת הבחירות (צילום: חדשות 2, AP)
בדרך לאיחוד? לפיד, יחימוביץ' ולבני | צילום: חדשות 2, AP

אמש קראה יו"ר התנועה ציפי לבני בשידור חי ב"אולפן שישי" לעמיתיה בגוש המרכז-שמאל להתאחד, וזכתה למענה מיידי משלי יחימוביץ'. היום מודיע גם יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, כי בכוונתו להיפגש עם השתיים ולנסות ליצור חזית אחידה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בוודאי שאפגש עם לבני ויחימוביץ'", הצהיר לפיד. "אני נפגש ממילא עם כל גורם במערכת הפוליטית שמבקש להיפגש, רק השבוע שתיתי קפה עם שלי יחימוביץ' ושוחחנו ארוכות". עם זאת, מתח לפיד ביקורת על הדרך בה נקבעה הפגישה שעשויה להכריע בסופו של דבר את גורל הבחירות הקרובות. "קצת מוזר בעיני שצריך היה להכריז על זה בטלוויזיה בהודעה דרמטית", אמר.

בעמוד הפייסבוק שלו הבהיר לפיד זמן קצר לאחר מכן כי אין בכוונתו להצטרף רק במטרה ליצור גוש חוסר. "אינו נוהג להחרים אנשים ומפלגות", הבהיר לפיד. "בפגישה אציע להן שגם במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה נצטרך אליה ביחד כשי שזו לא תהי ממשלת חרדים וימין קיצוני".

לאחר הודעת לפיד, שוחחה עימו לבני והשניים סיכמו כי הוא יצטרך לפגישה שתתואם בימים הקרובים. לבני הצהירה כי היא מביעה סיפוק מהיענותו של לפיד. "ניצבת בפנינו הזדמנות אמיתית לעשות את השינוי", הצהירה.

גם יו"ר קדימה, שאול מופז, בירך על כוונת איחוד המפלגות לאחר הבחירות. "אני בעד אחדות גדולה וחזקה שתחליף את הממשלה הימנית הזו", הצהיר במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע. "מוטב היה אם האיחוד הזה היה קורה לפני הגשת הרשימות אך עדיין לא מאוחר".

אמש כאמור, קראה יו"ר התנועה ציפי לבני בריאיון מיוחד ב"אולפן שישי" לעמיתיה בגוש המרכז-שמאל, יחימוביץ' ולפיד, "לשלב ידיים" ולגבש חזית אחידה שתמנע כהונה נוספת לממשלת נתניהו. יחימוביץ' נענתה לקריאה בהודעת טקסט תוך דקות - כשלבני עוד ישבה באולפן.