אתר האינטרנט של הליכוד (צילום: חדשות 2 באדיבות אתר הליכוד)
האתר המנצח של ביבי | צילום: חדשות 2 באדיבות אתר הליכוד

עזבו את חוגי הבית, הפלאיירים ואפילו את תשדירי התעמולה בערוצי הטלוויזיה. השנה המועמדים לראשות הממשלה החליטו להיכנס עמוק לתוך האינטרנט. האם הם הצליחו ללכוד אותנו ברשת? מבדיקה של חברת Unity, המתמחה בשיווק אינטרנטי, ניתן להגיד שהתוצאה במגרש הווירטואלי היא... תיקו.

בנימין נתניהו, שהשקיע רבות באתר הבית שלו מנצח בכמות הכניסות. 80 אלף ביקורים נרשמו באתר של נתניהו לעומת 35 אלף ביקורים באתר מפלגת העבודה ופחות מ-10,000 באתר קדימה. כנראה שהדימיון העצום של האתר של ביבי לאתר של ברק אובמה השתלם. "יס ווי כן!", אומרים בוודאי יועצי הרשת של מועמד הליכוד.

סקר יוניטי (צילום: יוניטי)
מספר המבקרים באתרי המועמדים | צילום: יוניטי

ביבי הוא גם הילד הכי מקובל בכיתה עם מעל ל-8,000 חברים ותומכים ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק. אהוד ברק, החייל הכי מעוטר בצה"ל, קצת פחות מקובל עם רק חצי מהכמות הזו. על ציפי לבני כנראה עשו חרם כיתתי, כי יש לה 2,696 חברים בלבד.

לבני יכולה להתנחם בעובדה כי באתרי הווידאו המובילים היא זוכה לחשיפה החיובית הגדולה ביותר. הסרטון "לבני בוי" - שהוא כולו שיר הערצה למועמדת קדימה, זכה כבר ללמעלה מ-23 אלף צפיות. לבני גם מובילה בכמות הטוקבקים שהיא ומפלגתה זוכים ברשת. לבני וקדימה זוכים ב-49% מהטוקבקים מכלל התגובות על המועמדים. ברק והעבודה זוכים ב-13% מהטוקבקים בלבד. הבשורה הרעה מבחינתה של לבני היא ש-47% מהטוקבקים הם שליליים. 

אהוד ברק יכול לרשום לעצמו גם כן שני הישגים. שר הביטחון מוביל בכמות קטעי הווידאו החדשים שהוא ומפלגת העבודה מעלים לרשת. ברק, אולי בזכות המערכה המוצלחת בעזה, יכול גם להתגאות בגידול המשמעותי ביותר במספר החברים שלו ברשתות החברתיות עם גידול שבועי של 37%.

האם מה שהלך לאובמה ילך גם למועמדים? את התוצאות הריאליות לקמפיינים הווירטואליים נדע כולנו ב-10 לפברואר. 

זווית אחרת על סרטוני הבחירות ברשת

הכירו את המתחרה של לבני בוי

ברק: לא סחבק - אבל מארח למופת

לכל הכתבות על תעמולת האינטרנט