יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ארכיון (צילום: רויטרס)
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

קבוצת תומכים של חבר הליכוד אללי אדמסו התעמתו הערב במרכז הליכוד שבמצודת זאב בתל אביב עם מנכ"ל התנועה. אדמסו, שנבחר למשבצת השנייה של העולים ברשימת הליכוד לכנסת, קיבל היום הודעה שהמיקום שלו ברשימה מבוטל לאחר שהתברר שהוא אינו נחשב ל"עולה חדש". תומכיו של אדמסו דרשו לשנות את ההחלטה.

לאחר ויכוח ארוך יצאו התומכים ממצודת זאב. "לא קיבלנו תשובות", אמרו הלילה לחדשות 2 באינטרנט. "אבל העדפנו לעשות זאת בצורה אחרת ולגייס עוד כוחות למאבק. מחר אנחנו מתכוונים להפגין בכנס של המפלגה שיתקיים באשדוד בסביבות 19:00".

"נכון שאין לנו כסף ללכת לבית המשפט, אבל אנחנו נעשה משפט ציבורי ונראה לציבור את פרצופו האמיתי של הליכוד", אמר לחדשות 2 באינטרנט טרקי אדמסו, תומך של אדמסו. "בליכוד מציגים את אללי אדמסו כמישהו שלא הבין או שגה, אבל זה לא המצב".

אדמסו ביקש להיות משוריין למשבצת השמורה לעולים ברשימת הליכוד לפני הפריימריז כדי לייצג את העדה האתיופית. "ב-24.11 התקבלה החלטה לא לתת לו מקום משוריין אך לאפשר לו להתמודד בפריימריז על המשבצת של העולים", סיפר טרקי. התקנון קבע שמי שעלה לארץ משנת 1982 יכול להתמודד ואדמסו זכה במקום השני ושובץ במקום ה-28.

"הליכוד מקדם אוליגרכים רוסים"

"יום אחרי הפריימריז הגיש המועמד ולדימיר שקלאר בקשה לשינוי התקנון, והוחלט שרק מי שעלה משנת 1985 יוכל להתמודד", סיפר טרקי. אדמסו עלה לארץ בשנת 1983 ולכן בוטלה בחירתו.

שקלאר, שעלה מרוסיה, נכנס במקומו של אדמסו. "במקום שתקנון יאפשר לשריין את העולים שאין להם אמצעים להריץ קמפיין כדי להגיע למקום ריאלי, הוא מקדם אוליגרכים רוסים", אמר טרקי.

מוקדם יותר היום תקף ח"כ שלמה מולה (קדימה) את החלטת הליכוד. "מדובר במפלגה אנטי-דמוקרטית וכל הלכי הבחירות בה היו משובשים", אמר. "ביבי ואנשיו עשו ועדיין עושים הכל כדי לייצר רשימה אשכנזית אליטיסטית והיום הגיעה לכך הוכחה נוספת".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "הפוסל באליטיזם במומו פוסל, בקדימה בן לעדה האתיופית כלל אינו יכול להתמודד על משבצת העולים עקב הגדרות התנועה, אך ההחלטה בנוגע לאללי אדמסו הינה החלטה משפטית ולא פוליטית".