חייל צה"ל. אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
חיילי צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

כשהאש הצבאית נפסקת – האש הפוליטית חוזרת: בימין כבר לא אוהבים את הפסקת האש החד צדדית שבה רוצה ישראל.

"ניסיון העבר הוכיח שהפסקת אש הופכת למלכודת אש", אמר הערב יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. "העם נותן גיבוי, תושבי הדרום עומדים איתן ורק הממשלה מפריעה לצה"ל לסיים את העבודה, להשתלט על ציר פילדפי ולהכניע את שלטון החמאס".

הליכוד קרא לממשלה לא לעצור ולהמשיך במבצע עד השגת היעדים, ובהם סגירה אפקטיבית של ציר הברחות הטילים לעזה. "הפסקת המבצע בתנאים הנוכחיים משמעותה מהדורה שנייה של תהדייה עם החמאס", אמרו בליכוד והבטיחו לגבות את המשך המבצע.

ח"כ יואל חסון , יו"ר צוות התגובות של קדימה מציין בתגובה לדברי הליכוד כי על ישראל לעשות את מה שנכון שפוי ואחראי עבורה, "ולא להיגרר לפופוליזם זול הנובע משיקולי בחירות, על גבם של חיילי צה"ל. ישראל עומדת ביעדיה. המשוואה הביטחונית שונתה. החמאס נותר מבודד ונושא ההברחות זוכה לראשונה לטיפול מקומי ולמעטפת בינלאומית. בנוסף לכל אלה ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה לתגובה אגרסיבית על כל ירי או הברחה".

ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי אמר כי הסכם הפסקת אש ללא החזרת גלעד שליט, ללא שליטה ישראלית פיזית על ציר ההברחות מפילדלפי וללא כבילת החמאס היא פשע ביטחוני ואיוולת מדינית. "לא ניתן לסמוך על הבטחות גורמים בינלאומיים שטילי החמאס אינם מאיימים על אזרחיהם, עריהם ובתיהם", אמר. "רק התייצבות ישראלית ברצועת עזה תבטיח זאת. החמאס ינצל את הפסקת האש לצורך שיקום והתאוששות צבאית, והעולם כולו ישאל בצדק גמור: 'בשביל מה יצאתם למלחמה אם לא החזרתם את גלעד ולא חיסלתם את ארגון הטרור?!'".

ח"כ אבשלום וילן מהתנועה החדשה מרצ אמר: "יש לסיים את מבצע עופרת יצוקה באמצעות הסכם חילופי אסירים והחזרתו של גלעד שליט. הציבור הישראלי חייב לדעת כי להסכם יהיה מחיר כבד של שחרור אסירים עם דם על הידיים, ועלינו להיות מוכנים לשלמו על מנת להחזירו הביתה".