ועידת המפלגה התכנסה הערב באוניברסיטת תל אביב, אבל הדיון שם היה רחוק מלהחשב אקדמי. החברים התווכחו ביניהם על הנושא הרגיש ביותר – שיריונים ברשימת המפלגה לכנסת. ואילו היו"ר אהוד ברק ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את הליכוד, אבל בעיקר את קדימה.

"כשאתה מסתכל על קדימה, אתה שואל את עצמך – 'איזה שלום הם יביאו לנו?'", אמר היו"ר ברק בנאומו. "לאיזה כיוון מדיני יביאו מרינה סולודקין וזאב אלקין? בין דרכה של קדימה לבין דרכה של העבודה אין דבר וחצי דבר. מי שרוצה שלטון חוק שלא יסתכל על קדימה".

בקדימה לא נשארו חייבים. "מדינת ישראל עומדת בפני בחירה רצינית לתפקיד ראש הממשלה - בין ציפי לבני, שתוביל את המדינה לשינוי ותקווה, לבין בנימין נתניהו שהוביל אותה לדרך ללא מוצא", אמרו במפלגה. "אהוד ברק לא רלוונטי להתמודדות הזאת".

בפתח הדיון בוועידת המפלגה אושר בהצבעה כי ברק יהיה מועמד המפלגה לתפקיד ראש הממשלה. "יש פוליטיקאים שמצטלמים טוב ממני ויש כאלה שהם פוליטיקאים טובים ממני, אבל יש פעמים שבהן צריך להנהיג, ואני אנהיג את מפלגת העבודה לשלטון", הסביר היו"ר מדוע הוא המתאים ביותר לתפקיד, לדעתו.

"אחרי שנים של מבוי סתום והתפתחויות מסוכנות, אני אומר לכם: אין לישראל זמן לבזבז על משחקי תדמית חלולים. זה הזמן לעבודה", הוסיף ברק.

ועידת המפלגה נפתחה במהומה כשלבמה התפרצו כמה פעילים וטענו לאי סדרים. חלק מהפעילים טענו כי פעילים אחרים במפלגה משתייכים בכלל לקדימה.

בתום הנאומים עלה ברק לבמה והודיע כי הוא מבקש לשריין את השר בנימין (פואד) בן-אליעזר למקום השישי ברשימת המפלגה לכנסת. בהצבעה גלויה אישרו חברי הוועידה את ההצעה