עמוס עוז בכינוס המפלגה החדשה, הבוקר (צילום: חדשות)
כינוס מפלגת השמאל החדשה | צילום: חדשות

שלושה חודשים לפני הבחירות לראשות הממשלה, תנועת שמאל חדשה נוסדה בישראל:
התנועה החדשה תתבסס, ככל הנראה, על מפלגת מר"צ אך תרוץ בשם אחר ובתוספת של כוחות חדשים, בהם הסופר עמוס עוז, צלי רשף ואברהם בורג.

בכינוס הראשון של התנועה שנערך הבוקר, הרוחות התלהטו לאחר שאחד הנוכחים הזכיר את הכותרת ראשית בעיתון "הארץ", שבישרה על הרחבת ההתנחלויות על ידי שר הביטחון ויושב ראש מפלגת העבודה, אהוד ברק.

בין המשתתפים בכנס היו עוזי ברעם אחד מבכירי העבודה בעברו, הפרופסור ונשיא מכללת ספיר זאב צחור, וכאמור גם צלי רשף אחד מראשי שלום עכשיו בעבר וחבר הכנסת לשעבר אברום בורג. עמוס עוז, עוד אחד מן הדוברים המרכזיים של הכינוס, ציין כי "מפלגת העבודה עושה ואומרת שני דברים שונים, מצד אחד מציגה עצמה כמפלגה שמאלית וחברתית ומן הצד האחר יושבת בכל קואליציה אשר מבקשת אותה".

"אתה מצביע קדימה, אתה מצביע מופז, עתניאל שנלר, אבי דיכטר" אומר צלי רשף, "אני חושב שאנחנו מביאים נבחרת, מצע ורוח חדשה". מוסיף ואומר אברום בורג שהיה חלק ממפלגת העבודה בעבר "מי שרוצה להיות חלק מהאמת מקומו פה, מי שרוצה סידור עבודה, שיצטרף לעבודה".

שם למפלגה החדשה עדיין לא נבחר, למעשה גם לא ברור איך יעבוד המנגנון, מה שבטוח שלהתאגדות החדשה אין הרבה זמן להתארגן עם הבחירות הקרבות בחודש פברואר.