איתן כבל, ארכיון. (תמונת AVI: חדשות)
איתן כבל. ארכיון | תמונת AVI: חדשות

מחר ייערכו הפריימריז במפלגת העבודה. לאחר המפלה הארגונית אותה נחלה מפלגת העבודה אתמול, במפלגה מקווים להחזיר את האמון של המתפקדים ברמה האישית. מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, הקליט התנצלות בה הוא מתנצל בשמו ובשם המפלגה וקורא לבוחרים לחזור אל נקודות ההצבעה. "זהו יום הבוחר שלכם ושלנו" אומר כבל בהקלטה וזאת יומיים בלבד לאחר מועד הפריימריז המקוריים.

בהצבעה הקצרה אתמול הספיקו להצביע יותר מ-2,500 ממתפקדי העבודה שיצטרכו לשוב אל הקלפיות ברחבי הארץ בשנית. אלא שהפעם, הם יאלצו לוותר על החוויה הממוחשבת- ולשלשל את הפתקים אל הקלפי.

לאחר נפילת מערכת ההצבעה הממוחשבת, נדחו הפריימריז של המפלגה נדחו בשמונה ימים. אלא שאז התברר כי באותו היום חל חג הקורבן המוסלמי, ובמפלגה החליטו שהפריימריז יערכו מחר.

אתמול אחר הצהריים כינס מזכ"ל המפלגה, איתן כבל מסיבת עיתונאים, בה התנצל בפני המצביעים והמתמודדים. למרות הקריאות להתפטרותו, כבל לא לקח אחריות והטיל אשמה על חברת המחשבים. "במשך למעלה מחודש וחצי בדקנו את המערכת והוכח שהיא עומדת בעומס", אמר כבל. "אני מתנצל בשם ועדת הבחירות בפני המצביעים והמתמודדים, אבל עדיף לגדוע הליף פגום מאשר שייגרם עוול למתמודדים". כבל הוסיף כי הוחלט להקים ועדת בדיקה בעקבות האירוע.