קדימה בחרה רשימה: יו"ר הכנסת דליה איציק מובילה את הרשימה שבחרה המפלגה ואחריה ח"כ צחי הנגבי. שר האוצר, רוני בר-און שלישי, השר לביטחון פנים אבי דיכטר שובץ רק במקום השביעי. מרינה סולודקין סוגרת את העשירייה הראשונה. לרשימה הזו קודמים היו"ר ציפי לבני שבמקום הראשון ושאול מופז, ששוריין במקום השני.

וזוהי העשירייה הראשונה, לאחר פרסום התוצאות הרשמיות:

1. ציפי לבני
2. שאול מופז
3. דליה איציק
4. צחי הנגבי
5. רוני בר-און
6. זאב בוים
7. מאיר שטרית
8. רוחמה אברהם -בלילא
9. אבי דיכטר
10. מרינה סולודקין

העשירייה השנייה

11. יואל חסון
12. גדעון עזרא
13. יעקב אדרי
14. אלי אפללו
15. זאב בילסקי
16. רונית תירוש
17. חיים רמון
18. נחמן שי
19. שלמה מולה
20. רוברט דבייב

העשרייה השלישית

21. מג'לי והבה
22. רחל אדטו
23. יוחנן פלסנר
24. שי חרמש
25. ישראל חסון
26. אריה ביבי
27. עתניאל שנלר
28. אורית זוארץ
29. יוליה שמאלוב-ברקוביץ
30. נינו אבסדזה

העשיריה המנצחת של קדימה (תמונת AVI: חדשות)
העשירייה הראשונה של קדימה | תמונת AVI: חדשות

פניה של היו"ר ציפי לבני קרנו הלילה בגני התערוכה. בנאום שנשאה מיד לאחר פרסום התוצאות הרשמיות, אמרה: "לקדימה יש הערב נבחרת מנצחת. זאת הנבחרת שתלך איתי יד ביד כנבחרת אחת לבחירות לכנסת ולראשות הממשלה".

לבני הוסיפה: "זו נבחרת ראויה של אנשים מוכשרים ומובחרים, הנבחרת שלכם - שתנהל את המדינה הזאת, שתחזיר את ישראל למה שהיא צריכה להיות. ביחד נלך לנצח את הבחירות הבאות ולהוביל את המדינה!"

הבחירות התנהלו ללא תקלות

בקרב אנשי קדימה שררה שביעות רצון מאופן התנהלות הבחירות, ללא תקלות, וללא הדלפות. עד הרגע האחרון לא ידעו הנוכחים מהי הרשימה הסופית והרשמית, והיו אף מבין המתמודדים ששמעו לראשונה את התוצאות יחד עם כולם.

צחי הנגבי ודליה איציק, ארכיון (צילום: חדשות)
איציק והנגבי. המנצחים הגדולים | צילום: חדשות

הקלפיות נסגרו בחצות בדיוק, ומלאכת ספירת הקולות ארכה מעט יותר משעה. אחד החששות המרכזיים של המתמודדים בפריימריז בקדימה היה אחוז הצבעה נמוך. במהלך היום זה באמת נראה מאכזב, אבל לקראת הסוף בקדימה התעודדו ואחוז ההצבעה הסתכם ב-45%. עם סגירת הקלפיות, התקבצו בביתן העגול בגני התערוכה בתל אביב פעילים רבים של התנועה וכן המתמודדים.

הליכוד והעבודה מגיבים

מפלגת הליכוד יצאה מיד עם היוודע התוצאות בהודעה רשמית, לפיה גם הרשימה החדשה לא תסייע לעבודה: "זו לא נבחרת שיכולה לנהל מדינה", אמרו בליכוד. "אותו ההרכב של קדימה - ולבני ברשותו כבר כשל בניהול ענייני המדינה בביטחון ובכלכלה. אותו הרכב נכשל במלחמת לבנון השנייה, בטיפול בגשם הקסאמים בדרום ובייצוב הכלכלה. אי אפשר לסמוך על קדימה".

תגובת מפלגת העבודה גם כן לא אחרה לבוא: "אחוז ההצבעה הנמוך בקדימה מעיד כי הרוב המכריע של חבריה לא יודע כלל על מה הוא חתם כשהצטרף למפלגה ואינו יודע שהוא מאס במפלגה שזה עתה הצטרף אליה. הלילה נבחרה רשימה של מפלגה זמנית, שיום אחרי הבחירות תתפצל ומחצית מחבריה יחזרו לליכוד. ידע כל מי ששוקל להצביע לקדימה כי בפועל ייתן את קולו לליכוד ויחזק את גוש הימין הקיצוני