חופשת החגים מסתיימת, וכמו רבים מאיתנו גם יו"ר קדימה ציפי לבני חוזרת לעבודה במשרה מלאה. לבני מתכוונת לחדש את המגעים הקואליציונים עם תום החג, כשברקע מותחים חברים במפלגת קדימה ביקורת על כוונתה לבני להציג ממשלה צרה כבר בפתיחת מושב הכנסת בתחילת השבוע הבא.

אתמול קיבלה לבני מהנשיא שמעון פרס ארכה של שבועיים לצורך השלמת המו"מ הקואליציוני כפי שקובע החוק. בפגישתם סקרה לבני בפני פרס את המהלכים שנעשו עד כה, וההסכמות שגובשו והדגישה בפניו לבני כי בכוונתה להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה, זאת על מנת להסיר מהר ככל שניתן את חוסר הוודאות הקיים בקרב הציבור. "אני מאמינה שבתקופה הזו של אי יציבות בעיקר הכלכלית מעבר לכל האתגרים הנוספים זו אחריות של כולם ולא רק שלי", אמרה לבני לנשיא פרס שהסכים עמה והוסיף כי "משאים ומתנים קואליציוניים הינם דבר מורכב המצריך מאמצים רבים. אך היציבות השלטונית והסרת חוסר הודאות מחייבים למצות את ההזדמנות על לסיים את התהליך".

מיד לאחר החג ייתחדש המשא ומתן בין קדימה למרצ וש"ס, שמהווה כרגע כמשוכה הגבוהה ביותר בדרך להקמת הקואליציה. יו"ר ש"ס אלי ישי דורש להגדיל את קצבאות הילדים, והדגיש לא אחת כי המפלגה לא תתפשר בעניין זה. בכירים בקדימה רמזו כי ייתכן ולבני עצמה היא שתתפשר בנושא.