33% אחוזי הצבעה, תורים ארוכים, תלונות על תקלות במחשבי ההצבעה ומועמדים מחייכים - כך נראה יום הבחירות המקדימות למפלגת הליכוד.

הבוקר, באיחור קל של קצת יותר משעה עקב התקלה של חברת בזק, החלה ההצבעה בבנייני האומה בירושלים. אם לרגע היה נדמה שהפאדיחה של הפריימריז בעבודה חוזרת על עצמה, מהר מאוד התברר שבעיות התקשורת הן מקומיות בלבד לאזור ירושלים וההצבעות הסתדרו עם הטיפול בתקלה.

אל בנייני האומה הגיעו שניים מגיבורי המלחמה הפנימית המדוברת בליכוד, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ומשה פייגלין. פייגלין הגיע כמי שדרוך לקרב ושחרר הצהרות חדות בדבר המקום בו הוא רואה את הליכוד לאחר הבחירות "האם הליכוד יהיה ליכוד של גירוש או ליכוד שמגן על תורת ישראל".

"אנחנו רוצים ליכוד נאמן לערכיו ולתורתו" הוסיף והצהיר פייגלין, "האם הליכוד שוב יהיה כלי ביצוע של אליטה אשכנזית שמאלנית שבעה?".

גני התערוכה, הערב. צילום: יוסי זילברמן (צילום: חדשות)
גני התערוכה, הערב | צילום: חדשות

בנימין נתניהו לעומת זאת היה רגוע יותר והגיע כשהוא מלווה באשתו שרה. נתניהו לחץ את ידו של יו"ר הקלפי, לקח מעטפה ונכנס מאחורי הפרגוד כשיצא אמר "אני חושב שזהו יום חשוב מאוד לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו נבחר היום הנהגה חדשה למדינה כדי לטפל בבעיות הביטחון, הכלכלה ושאר האתגרים הגדולים שעומדים לפנינו. אנחנו מבורכים באנשים מצוינים. הבחירות אמנם לא הוכרעו, אבל זה צעד להנהגה חדשה לישראל". נתניהו התעכב קצת מאחורי הפרגוד מאחר והתלבט קשות בין המועמדים.

בתגובה להצהרותיו של פייגלין ציין דן מרידור כי הוא נמצא בליכוד 40 שנה, "ניסיון ההשתלטות של קבוצה שלא מתאימה לליכוד הוא ניסיון עצוב, ונקווה שלא ייצלח".

סילבן שלום שגם הוא הגיע להצביע בבנייני האומה אמר "יש לתת מקום לחדשים אבל אסור לשכוח את הוותיקים שנשארו בליכוד ולא הלכו לקדימה".

תורים בבנייני האומה בי-ם- פריימריז ליכוד (צילום: חדשות)
תור בבנייני האומה | צילום: חדשות
חזן: תעצרו את הבחירות

ויש מי שאולי ניסה לנצל את תקלות התקשורת. יחיאל חזן דרש לעצור מיידית את הבחירות בליכוד בטענה שהקלפיות הדיגיטליות אינן עובדות. על-פי דיווחים שקיבל חזן מקלפיות בנתניה, נצרת, קרני שומרון, בית-אל, שילה ועוד ברגע שהבוחרים לחצו על מספרו של חזן- 126- המחשב הודיע "הצבעתך לא נקלטה". לטענתו של חזן אלה "רק חלק מן הבעיות הדיגיטליות שהחלו מן הבוקר".
חזן הוסיף "המחדל של מפלגת העבודה חוזר היום שנית בליכוד, ובגדול. במידה ולא יעצרו באופן מיידי את הבחירות בליכוד, ויכריזו על בחירות מחדש בפתקים ידניים, אאלץ לפנות בשעות הקרובות לבית המשפט המחוזי להפסקת הבחירות. ככל שיעצרו את הבחירות יותר מוקדם - כך ימנע הביזיון למפלגה"