יו"ר העבודה אהוד ברק פונה היום נגד חברי מפלגתו שקוראים לו שלא להיכנס לממשלת נתניהו. "אם קדימה והעבודה יישבו שתיהן באופוזיציה", אמר ברק בישיבת סיעת המפלגה בכנסת, "אז מפלגת העבודה תהפוך לגלגל חמישי".

בישיבת הסיעה התייחס שר הביטחון לפגישתו אמש עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "אני באמת חושב שכאשר מי שמונה להרכיב את הממשלה מזמין ראש של מפלגה כמונו לשיחה, ראוי שאנחנו נכבד את זה ונשוחח", המשיך ברק במסרים הסותרים על האפשרות להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. "גם אם זה לא משנה את עמדותינו הבסיסיות".

"אני אינני יודע אם יהיו שיחות נוספות עם נתניהו או לאן הן תובלנה", הוסיף ברק, "אבל אני יודע דבר אחד: אם אנחנו לא נצטרף לממשלה, כפי שנראים הדברים כעת, אנחנו נדע שפעלנו בתום לב וניקיון דעת לכל אורך הדרך".

מאוחר יותר הערב נפגשו במסדרונות הכנסת ברק ויו"ר קדימה, ציפי לבני. ברק אמר ללבני כי נתניהו, עוד בקדנציה הראשונה שלו, היה פשרן הרבה יותר בתחום המדיני ממה שהוא מציג עצמו עכשיו. "האמיני לי, אני מכיר אותו", אמר ברק. "הוא יותר גמיש ממה שחושבים. הוא נתן יותר ממה שכולנו נתנו ביחד."

למרות זאת, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים הערב כי למרות הפגישות שמנהל ברק עם נתניהו, הוא דווקא לא מתכוון להיכנס לממשלתו. זאת לאור ישיבת הסיעה היום בה קיבל כתף קרה מכמעט רוב חברי הסיעה שלא ראו בעין אוהדת במיוחד את פגישותיו התכופות עם ראש הממשלה המיועד.

מופז נגד לבני: "בוחרי קדימה רוצים ממשלה רחבה"

שר התחבורה שאול מופז אמר היום סוף סוף את מה שעל לבו מאז יום שישי, אז דחתה יו"ר קדימה ציפי לבני באופן רשמי את הצעתו של נתניהו להצטרף לממשלה בראשותו. "יש להקים צוות שינהל מגעים עם אנשי נתניהו כדי לבחון את הפערים", אמר מופז בישיבת סיעת קדימה בכנסת היום.

"בוחרי קדימה מעוניינים בקואליציה רחבה ולא בממשלת ימין צרה", הוסיף שר התחבורה, שמוביל את המאבק נגד התרחקותה של לבני מהקואליציה, בתוך המפלגה. "אסור לנו להצטייר ככאלה שלא רוצים להתאמץ למצוא את המשותף וכמי שממתינים לכישלון הממשלה. חייבים לברר עד תום אם יש סיכוי".

אבל לא כולם בקדימה מעוניינים בהמשך המו"מ. "אין לנו שתי אופציות", אמר בישיבה השר מאיר שטרית. "יש לנו אופציה אחת - להישאר באופוזיציה". השרה רוחמה אברהם-בלילא אמרה באותה פגישה כי "ביום שישי נתניהו בחר במורשת כהנא, ואנחנו לא יכולים לוותר על מורשת שרון שעמה ובגללה עזבנו את הליכוד. הציבור לא בחר בנו על מנת שנכניס בדלת האחורית ממשלת ימין קיצוני".