ליברמן.  "מאות טילים יגיעו לת"א" (צילום: חדשות 2)
סוף לברית הזוגיות של ליברמן? | צילום: חדשות 2

סוף למו"מ הקואליציוני עם החרדים? הרב יוסף שלום אלישיב, הידוע כ"פוסק הדור", אמר אתמול כי הוא מתנגד בכול תוקף לברית הזוגיות ולכול רעיון שבמסגרתו יהודים יתחתנו עם לא-יהודים, כך מפרסם הבוקר העיתון "מעריב".

בעיתון מדווח כי מקורב לרב הליטאי אמר כי זוהי עמדתו הסופית בעניין, וכי הוא לא יקבל כל פשרה בנושא - גם לא הפשרה ששוקלים בש"ס. "אם הממשלה תוקם על הקולות שלנו זה נקרא שבמו ידינו אנחנו מאפשרים את החוק של ברית הזוגיות", אמר הרב.

"אם הייתה מוקמת ממשלה רחבה לא היינו יכולים להשפיע על ההחלטה, והיינו מתנגדים לה. כשהקמת הממשלה תלויה בנו, הרב מתנגד לכניסה שלנו שתעביר את ברית הזוגיות", כך הסביר אותו מקורב לעיתון.

אתמול: מו"מ מוצלח עם האיחוד הלאומי והבית היהודי

בכפר המכבייה נפגש אתמול בצהריים צוות המו"מ שהקים יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, עם נציגי מפלגת "האיחוד הלאומי", פגישה שהוגדרה "חיובית ועניינית", וקבעו להיפגש שוב גם בשבוע הבא. מאוחר יותר נפגשו נציגי הליכוד עם סיעת "הבית היהודי", פגישה שגם הוגדרה על ידי הצדדים "עניינית".

בכך סיים הליכוד סבב שיחות ראשון עם כל "השותפות הטבעיות מהמחנה הלאומי" כדבריהם. במקביל נתניהו מסרב לוותר על האפשרות לממשלת אחדות רחבה עם קדימה והעבודה.

הפגישה בין הבית היהודי לליכוד עסקה בקווי היסוד העתידיים לממשלה הבאה. "אני לא מפחד מקואליציה ימנית או מקואליציה עם קדימה", התייחס יו"ר הבית היהודי הרשקוביץ לעובדה שבליכוד עדיין לא התייאשו מממשלת האחדות הרחבה. "ברור שלכל קואליציה יהיו יתרונות וחסרונות והמבנה ישפיע על התנהלותה של כל ממשלה. לקואליציה מסוגים שונים יש גוונים שונים. באנו בעיקר לשמוע ולא להשמיע".