נחמן שי, מי שהיה דובר צה"ל בזמן מלחמת המפרץ וכונה "המרגיע הלאומי", הודיע בצהריים על הצטרפותו למפלגת קדימה. ההודעה על הצטרפותו נמסרה בישיבת סיעת קדימה על ידי יו"ר המפלגה, ציפי לבני. "עבדתי במשך שנים בעשייה הציבורית, וכעת אני עובר לשלב הבא", אמר שי. בנוסף שי, קדימה צירפה לשורותיה את מי שהיה ראש עיריית רעננה ויו"ר הסוכנות היהודית, זאב ביילסקי.

בעבר מילא שי שורה של תפקידים. בשנות ה-80 שימש כיועץ תקשורת של שר הביטחון, מפקד תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל ודובר צה"ל - תפקיד איתו הוא מזוהה יותר מכל, לאחר שבמלחמת המפרץ הופיע תכופות על מסכי הטלוויזיה בניסיון להרגיע את תושבי ישראל, בעיקר במשפט החוזר "שתו מים". עד לאחרונה כיהן שי כמנכ"ל הארגון היהודי הבינלאומי, ה-UJC.

"אני רוצה להודיע על הצטרפותו של נחמן שי ששימש בשורה של תפקידים בהם יו"ר רשות השידור, יו"ר המועצה הרשות השנייה, דובר צה"ל, מנכ"ל משרד המדע והספורט ועוד שורה של תפקידים", אמרה יו"ר קדימה ציפי לבני, וסחטה מחיאות כפיים מכל הנוכחים.

"מהיכרותי עם נחמן שי, מעלותיו רבות ופעולותיו טובות עוד הרבה אחרי שנזקקנו לקולו המרגיע", הוסיפה לבני. "עיסוקיו, לא רק בתקשורת, אלא גם בתפוצות, יכולה להוסיף לתנועת קדימה את אותן פנים יפות שקדימה תציג לציבור. יש אמנם הליך התמודדות פנימית, אבל מדובר ברכש לגאוות כולנו".

"כבר לפני שנתיים חשבתי להצטרף לקדימה, אבל בסופו של דבר חיכיתי", סיפר שי על ההחלטה. "הפעם, הרגשתי שאני מוכן לכך. הרבה דברים קורים סביבנו, והתחושה האישית שלי היא שהגיע השלב לרדת מהיציע ולהיכנס למגרש אותו אני מכיר מצוין מהרבה תפקידים, אבל עוד לא הייתי שחקן בהרכב. לא ביקשתי כלום, ואני מצטרף רק מתוך אמון בדרך ובאנשים של קדימה".

בתוך יומיים מודיעים שני דוברי צה"ל לשעבר על הצטרפות למערכת הפוליטית. אתמול הודיעה דוברת צה"ל לשעבר, מירי רגב, ששימשה בתפקיד גם במלחמת לבנון השנייה, על הצטרפותה לליכוד. גם השר לשעבר, וחבר הכנסת, בני בגין, הודיע אתמול על הצטרפותו לאותה המפלגה.

בליכוד הודיעו היום גם על מצטרף נוסף לשורות המפלגה - חבר הכנסת לשעבר זלמן שובל, שמונה על ידי נתניהו לפני כשנתיים לתפקיד הממונה על יחסי החוץ של הליכוד.