יו"ר העבודה , אהוד ברק, ארכיון (תמונת AVI: חדשות)
יו"ר העבודה , אהוד ברק | תמונת AVI: חדשות

למרות שהסקרים צופים ל"מפלגת העבודה" התרסקות בבחירות הקרובות, יו"ר המפלגה, שר הביטחון, אהוד ברק שומר על אופטימיות. "הנבחרת של מפלגת העבודה היא מצוינת", אומר ברק בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל. "אין בשום מפלגה בכירה במדינה נבחרת עם הישגים בתחום החברתי, שלטון החוק, החינוך והביטחון כמו בסיעת העבודה. קיימים היום במפלגה אנשים מצוינים, ויהיו גם פנים חדשות שאני לא אנקוב בשמם".

רק התייחס גם למצבו בסקרים:" "כשאני רואה את הדברים, אני אומר אולי נבטל את הבחירות ונצביע ב-S.M.S. בתקופה של משבר הכלכלי, שלא היה כמוהו כבר 80 שנה, והסדרי ביטחון חשובים שאנו נמצאים בו היום, אני לא חושב שראוי להסתמך על סקרים, דברי אמירה ומאמרי פרשנות".

ברק נשאל איך הוא מסביר את העובדה שבליכוד ובקדימה יש הרבה פנים חדשות, ואל מפלגה בראשה הוא עומד אף אחד לא מצטרף. "אני חושב שהתופעה של ההתקבצות לכיוון הליכוד יש בה צעד חיובי של אנשים שחזרו למקום הישן ואנשים יפים באמצע הדרך, וחלקם מגלגלי עיניים ולשון. יש כאן גם תופעות שלא מכבדות של אלה המצטרפים לליכוד", אמר ברק והתייחס להצטרפותו לליכוד של הרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון.

"יעלון הוא איש רציני שאני מעריך אותו. אני מצר על זה שהוא הלך לליכוד. אני חושב שהתופעה של ההתקבצות לכיוון הליכוד יש בה צעד חיובי של אנשים שחזרו למקום הישן ואנשים יפים באמצע הדרך, וחלקם מגלגלי עיניים ולשון. יש כאן גם תופעות שלא מכבדות של אלה המצטרפים לליכוד.את מפלגת העבודה עזבו רבים כמו יוסי שריד, שולמית אלוני ויוסי ביילין, וראינו לאן הם הגיעו".

ברק רמז גם לתנועת השמאל החדשה שהוקמה: "חבל שבמקום לאחד ידיים מול גוש הימין, אנשים מקימים כל מיני תנועות...הליכוד, גם עם נבחרת הכוכבים, יביא אותנו בסוף למבוי סתום בתחום המדיני-ביטחוני, לעימות עם העולם והאזור כולו ולריסוק החברה הישראלית. אנחנו צריכים להיות מרוכזים במאבק מול נתניהו".