"מאז מלחמת העצמאות לא הייתה שעת חירום כזו" - כך הזהיר רה"מ המיועד בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בצהריים בכנסת. "זו שעה שמחייבת את זניחת הפוליטיקה השגרתית והשיקולים הפרסונאליים, שאינם לגיטימיים ברגע זה", הוסיף נתניהו.

נתניהו עידכן את חברי הסיעה על פגישותיו עם יושבי הראש של קדימה והעבודה, ועל ומאמציו להרכיב קואליציה רחבה בהקדם האפשרי. "שוחחתי עם לבני וברק ואשוחח איתם שוב כדי לשלב ידיים", סיפר ראש הממשלה המיועד, והצהיר כי ינקוט בצעדים נוספים על מנת לעמוד באתגר הניצב מולו. "נקווה שתהיה היענות. העם רוצה באחדות וצו השעה זה אחדות", סיכם נתניהו.

במהלך הישיבה העריך נתניהו כי ישראל עומדת בפני משבר כלכלי מקיף ועמוק, ואמר כי יש צורך לנקוט בצעדים על מנת להציל את פרנסתם של רבבות אזרחים ולהבטיח עתידה הכלכלי של המדינה. "אני מעריך שתהיה הידרדרות מסוימת לפני שנוכל לסובב את הכלכלה", הסביר נתניהו. גם המצב הביטחוני, לפי נתניהו, מעורר דאגה: "הטילים ממשיכים להיות משוגרים בדרום ומהצפון, ומעל לכל מרחפת סכנת ההתחמשות הגרעינית של אירן".  

בעוד יו"ר הסיעה, ח"כ גדעון סער, הביע תמיכה בדבריו נתניהו ואמר כי הליכוד מגבה אותו במו"מ, היו חברי סיעה שדיברו בקול אחר. "די להתרפסות בפני קדימה", אמר איוב קרא, הרואה עצמו כמועמד לתפקיד שר בממשלת נתניהו. "אנחנו לא צריכים להציע להם כל כך הרבה ולהתחנן בפניהם שייכנסו לקואליציה. כששאול מופז יהיה באופוזיציה הם יגיעו אלינו במחיר מציאה", סיכם קרא.

ברק בחוץ - לבני עושה שרירים

היום הודיע ברק לנתניהו כי מפלגתו החליטה לא לשבת בממשלה. "פסק דינו של הבוחר שלח את מפלגת העבודה לאופוזיציה. הודעתי לנתניהו שאנו נהיה אופוזיציה קונסטרוקטיבית ואחראית", אמר ברק לאחר הפגישה.

לעומת ברק, לבני עדיין לא סתמה את הגולל. בתום פגישה של כשעתיים אמש, החליטו נתניהו ולבני השניים לשוב ולהיפגש. "קבענו שניפגש שוב וננסה ברצון משותף להגיע לדרך משותפת", אמר נתניהו בתום הפגישה. לבני הבהירה: "הוא ביקש עוד פגישה וקבענו עוד פגישה".

יו"ר קדימה ציינה כי המחלוקות הם בנושאים מהותיים כמו קידום תהליך השלום שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים וגם ההתחייבויות שניתנו לש"ס על ידי נתניהו. בנוסף הזכירה את שינוי שיטת הממשל וחוק ברית הזוגיות. "בעיני ממשלה היא לא תכנית הישרדות", אמרה. "אני קבעתי עיקרון אני מתעקשת על עיקרון לשם התהליך. כרגע זה עדיין הולך לכיוון האופוזיציה".

הווידאופדיה: בנימין נתניהו