אתם יכולים להרוויח כסף מהבחירות (צילום: רויטרס)
הקלפי תהפוך למחשב | צילום: רויטרס

לא לומדים מטעויות? הערב החליטה ועדת הבחירות של מפלגת קדימה, באופן סופי, כי פעילי התנועה שיצביעו בפריימריז ביום רביעי הקרוב, יעשו זאת באמצעות מערכת הצבעה ממוחשבת ומתוגברת. דובר המפלגה, שמוליק דהאן, אמר כי "ועדת הבחירות התחייבה להגביר בצורה משמעותית את מספר עמדות ההצבעה לכ-600 עמדות, וכי יתוגבר מספר חברי ועדות הקלפי".

יותר מ-400 איש יתפרסו ברחבי הארץ, על מנת לסייע למתפקדים להצביע במערכות ההצבעה הממוחשבות. נראה כי במפלגה למדו היטב את לקחי הפריימריז בליכוד ובעבודה, והחליטו גם להאריך את שעות ההצבעה: המתפקדים יוכלו להצביע בין השעות 10:00-24:00.

במפלגה החליטו ביום הפריימריז בליכוד, לאחר שהקשיים הרבים שצצו לאורך היום, דווקא לקיים בחירות ידניות. יו"ר הוועדה לענייני מפלגה בקדימה, ח"כ צחי הנגבי אישר אז לחדשות 2 באינטרנט כי הנחה את חברי ועדת הבחירות לעבור לבחירות באופן ידני. הנגבי גם ציין כי "ההחלטה הגיעה אך ורק בעקבות מה שקרה בעבודה ובליכוד ולא בגלל סיבה אחרת, עסקית או טכנולוגית".

הקשיים הטכניים הביכו את המפלגות

ההצבעה בבחירות המקדימות לליכוד התעכבה לאורך כל יום הבחירות לאחר שהתגלה כי ההצבעה הממוחשבת אורכת זמן רב וכי היא מסובכת מדי, בעיקר לציבור המתפקדים הוותיקים. כך נוצרו תורי ענק לאורך כל היום, ובעקבות כך הוחלט בוועדת הבחירות ובליכוד לעכב את סגירת הקלפיות בשעתיים, עד אחת בלילה.

גם במפלגת העבודה סבלו מבעיית מחשוב, קשה אף יותר מהבעיות בליכוד. הפריימריז שם נדחו ביומיים, לאחר שורה של תקלות חמורות במערכת ההצבעה הממוחשבת של הבחירות שמנעו את ההצבעה מבוחרים רבים.

מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, התנצל בפני המצביעים והמתמודדים. למרות הקריאות להתפטרותו, כבל לא לקח אחריות והטיל אשמה על חברת המחשבים. "במשך למעלה מחודש וחצי בדקנו את המערכת והוכח שהיא עומדת בעומס", אמר כבל. "אני מתנצל בשם ועדת הבחירות בפני המצביעים והמתמודדים, אבל עדיף לגדוע הליף פגום מאשר שייגרם עוול למתמודדים". כבל הוסיף כי הוחלט להקים ועדת בדיקה בעקבות האירוע.