כינוס מועצת קדימה נחתם הערב בקול תרועה רמה, עם קריאתה של היו"ר ציפי לבני מעל הבמה: "קדימה תשמור על ערכיה של מדינת ישראל - בלי למכור אותה בדרך לחרדים".

ישיבת מועצת המפלגה, שהגיעה לשיאה רק כאשר יושבת הראש עלתה לדוכן, החל בהצהרות המועמדים בפריימריס הקרובים באשר למדוע דווקא הם צריכים להיות ברשימה הבאה לכנסת של קדימה. על פי הסקרים האופטימיים ביותר, לפחות כרגע, המפלגה שומרת על כוחה בלבד, כאשר בסקרים אחרים היא אף צונחת לאזור ה-20 מנדטים בלבד.

שלוש הצעות מרכזיות עמדו הערב להצבעה בכינוס: בראש ובראשונה עמדה שאלת שיריונו של מופז למקום השני ברשימה לכנסת, צעד המנוגד לחוקת המפלגה, אך בעזרת חתימה של כל מתמודד על הצהרה כי הוא מוותר על המקום השני, אושר מעשית מיקומו של מופז מיד לאחריה של ראש המפלגה. עוד אושרה תוספת של אדם נוסף למועצת קדימה ובהחלטה השלישית אושר הרכב הרשימה מבחינת הייצוג על פי סקטורים.

עוד נקבע בכינוס כי יושב ראש המטה האסטרטגי של המפלגה לבחירות יהיה שר האוצר, רוני בר-און – כך מסרה כתבתנו, רינה מצליח.

אל האירוע הגיעו רבים מאנשי השטח של המפלגה, נוסף לאנשי המועצה והרכב כמעט מלא של שרי קדימה. בלט בהיעדרו - ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, שלא לוקח חלק לאחרונה באירועים של התנועה.

יושבת ראש קדימה, ציפי לבני, אמרה מעל הבמה כי "אנחנו הולכים מכאן לתהליך לא פשוט, הפריימריס במפלגה ייקבעו את פניה של קדימה. הפריימריס יכולים להיות הכל ומהם יכולה לצאת הרשימה הטובה ביותר. את השינוי הזה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לו, ועם הכוח הזה שנקבל מהציבור - אנחנו נצליח גם הפעם".

"אני עזבתי את הליכוד כי לא יכולתי להישאר במפלגה, על דרך התנהלותה הפוליטית הפנימית ועל חוסר היכולת שלה להוביל איזושהי תכנית באיזשהו תחום – מפלגה שרק יודעת להגיד לא", הוסיפה לבני.

"אנחנו צריכים לזכור: הבחירות האלה לא בחירות פשוטות, אנחנו צריכים להפסיק עם רכילות פוליטית, זה לא מה שיוביל את המדינה", אמרה לבני. בהתייחס למשבר הכלכלי ולתוכנית החירום של האוצר, אמרה יו"ר קדימה כי "תוכנית הקבינט הכלכלי נותנת מענה למשבר הפיננסי, אבל היא נותנת מענה חלקי בכל הנוגע לחששות האזרחים".