אין תמונה
פרופ' הרשקוביץ

תנועת "הבית היהודי", לשעבר מפד"ל-האיחוד הלאומי, בחרה אמש את מנהיגה החדשה, פרופסור הרב דניאל הרשקוביץ', שביום אחד הפך מדמות אנונימית ליו"ר תנועה מרכזית בזרם הדתי. בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט מספר הרשקוביץ בהתלהבות, איתה הוא מקווה להדביק גם בוחרים פוטנציאלים חדשים בגוש הימין הצפוף.

"המיצוב שלנו הוא פשוט מאד, המפלגה של בוגרי הציונות הדתית זהו תוצר של עם ישראל, תורת ישראל בארץ ישראל" אומר הרשקוביץ ומוסיף, "יש הרבה מאד אנשים שמתויגים כחילוניים ורואים עצמם קשורים לערכי ישראל ולארץ ישראל".

לא רק שאלות מדיניות מטרידות את יו"ר הבית היהודי החדש, גם בשאלות חינוכיות הוא מתכוון לעסוק באינטנסיביות ומציין את מבחני המיצ"ב שפורסמו היום כ"סימפטום של החינוך כפי שהוא מועבר כיום". בהתייחס לליכוד, שבחר זה עתה את רשימתו לכנסת, עונה הרשקוביץ כי "הליכוד היא מפלגה פוליטית ואינה מבוססת אג'נדה רחבה כמו תנועת 'הבית היהודי'".

בתשובה לשאלה בנוגע למשה פייגלין טוען הרשקוביץ' כי פייגלין הגיע לליכוד אך ורק כי הוא מונע על ידי שיקולי פוליטיים, "למה הוא לא נמצא אצל אריה אלדד ?". "אנחנו לא מפלגת נישה", מסכם היו"ר החדש של התנועה שכרגע עתידה הפוליטי לוט בערפל.

ללא שם, אבל עם יו"ר

עוד תנועה חדשה, הפעם מן הצד השני של המפה הפוליטית, עשתה היום עוד צעד בכיוון התמודדות בבחירות לכנסת הקרובה.

תנועת השמאל החדשה, עדיין ללא שם, בחרה היום את נציגי הפורום הבוחר לצורך בחירות הנציגים שישתלבו ברשימת מרצ לכנסת. יו"ר הפורום יהיה פרופ' מרדכי קרמניצר ובין חברי הפורום הנוספים: אבנר דה שליט, גדליה גל, ניבה לניר ושרון קנטור. הפורום יתכנס בסוף השבוע הקרוב לקבוע קריטריונים לקביעת מועמדי התנועה לכנסת.

הפרופ' למשפטים מרדכי קרמניצר יהיה יו"ר הגוף הבוחר של התנועה החדשה, אשר יקבע את רשימת המועמדים לכנסת מטעם התנועה החדשה.

תנועת השמאל החדשה מתוכננת ליצור, יחד עם מרצ, כוח פוליטי ולכונן, לפחות על פי הוגיה, את המפלגה השלישית בגודלה בכנסת ולקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות.