בנימין נתניהו ואהוד ברק לוחצים ידיים (צילום: רויטרס)
ביבי וברק | צילום: רויטרס

בנימין נתניהו ממשיך במגעים להקמת ממשלה רחבה. לאחר הפגישה הלא מוצלחת עם לבני ביום שישי צפוי היום להיפגש נתניהו עם יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק. נתניהו צפוי להציע קונסטלציה כזו או אחרת שבה ימשיך ברק לכהן כשר ביטחון. ברק צפוי לחזור על עמדותיו כי המפלגה תלך באופוזיציה. בהודעה שפרסם אמש, אמר יו"ר הליכוד כי "מה שקרה באשקלון רק מוכיח שאנחנו צריכים אחדות".

ההערכה היא שח"כ אביגדור ליברמן יקבל כנראה את תיק החוץ, לאחר שנתניהו לא ימסור לידיו את הבטחון, וגם לא את השלישי מהתיקים הבכירים: האוצר, שם נתניהו מעוניין במינוי מטעמו. יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר אמש במפורש לדנה ויס ורינה מצליח בפגוש העיתונות איזה תיק הוא רוצה. "אין ספק שהעדיפות הראשונה היא תיק הביטחון", אמר ליברמן אך גם הוסיף כי "תיקים לא יהיו מכשול להקמת ממשלה".   

ניצני מרד בקדימה ובליכוד

ועל רקע חלוקת התיקים העתידית, עיקר ההתמרמרות שמולה נתניהו יצטרך להתמודד היא מבית. כבר עכשיו נשמעים בליכוד קולות כועסים על חלוקה יוקרתית מדי לשותפות הקואליציוניות, מבלי להשאיר תיקים משמעותיים בתוך המפלגה.

גם בקדימה לא כולם תמימי דעים. מס' 2 במפלגה שאול מופז מערער על החלטתה של יו"ר קדימה ציפי לבני המתעקשת לשבת באופוזיציה. בישיבת הסיעה הבאה מתכוון מופז להביא להצבעה הצעה ללכת למשא ומתן קואליציוני עם הליכוד על ידי צוותי משא ומתן שיוקמו למטרה זו. בכך מקווה מופז לשנות את צורת המשא ומתן המתנהלת עתה בצורה ישירה בין נתניהו ללבני.

לבני מצידה לא נשארה חייבת. יו"ר קדימה, קיימה כמה שיחות טלפון עם חברי המפלגה, גם המורדים, ואמרה להם "אל תדאגו, אם ישראל תחליט לתקוף באיראן יעדכנו אותי ואז אולי ניכנס".