@museumoflostmemories

Thank you for 10,000 followers! There’s no date on this but it looks like the mid 90s #fyp #thrift #vintage

♬ original sound - ourfriendsonfacebook

חשבון הטיקטוק @museumoflostmemories לא עוסק בריקודים ממכרים, אתגרים מסוכנים או טיפים נהדרים לאחסון מזון יבש במטבח. מאחורי החשבון שכולל כמעט 200 אלף עוקבים ומתהדר בשלושה מיליון לייקים עומדת מטרה מרגשת בהרבה: לאחד בין אנשים שרכשו מוצרים בחנויות יד שנייה ומצאו תמונות וסרטונים, לבין אותם אנשים שמופיעים בהם.

מדובר במטרה די שאפתנית, אך בעלי החשבון יכולים לרשום לזכותם הצלחה מסחררת ראשונה. בחודש שעבר העלה מנהל החשבון קלטת וידאו ושמתעדת חופשה משפחתית, כשהאטרקציה המרכזית היא המפגש עם חיות בר. מנהל החשבון רכש את הקלטת בחנות יד שנייה והמיר אותה לקובץ דיגיטלי, שאותו הוא שיתף ברשת החברתית הפופולרית. "כל כך עצוב שהסרטים האלה מגיעים לחנויות יד שניה", כתב אחד המשתמשים, והוא צדק.

אלא שלסיפור הזה היה סוף טוב: אחד המצולמים נתקל בסרטון בעת שגלש בטיקטוק. מסתבר שמדובר בתיעוד של טיול משפחתי לקניה משנת 1989. הגבר הצעיר עם הג'קט האדום, שהיה בן 23 בזמן החופשה, הוא כבר אב לילדים. בעזרתם (או שלא) הוא מיהר להעלות סרטון דואט עם התמונות מהטיול ועם הכיתוב "כן, זה אני!", ולאחר מכן הוא גם שיחזר חלק מהסצנות. בכל זאת, לא בכל יום אתם מוצאים בטיקטוק סרטון שלכם מלפני 30 שנה.

@socialubricant

##duet with @museumoflostmemories

♬ original sound - ourfriendsonfacebook

הגולשים, כמובן, לא נותרו אדישים. "זה אחד הסרטונים הטובים ביותר שראיתי כאן", כתב מהם. אגב, האב חושב שהוא יודע איך הסרטון הגיע לחנות יד שנייה: "אמא שלי עברה דירה וחלק מהקלטות אבדו במעבר. ועדיין, באופי מאגי כמעט, הם מצאו את דרכם בחזרה אלינו". אולי לרשתות החברתיות יש בכל זאת כוח מאחד.