חברת בזק פרסמה היום (שלישי) את הדוח השישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2019. בפעם הראשונה מאז החלה החברה לפרסם את הדוח, היא אינה כוללת בו נתונים הקשורים למהירויות הגלישה בישראל. ייתכן כי הדבר קשור לכך שמתחרותיה מספקות קצבי גלישה מאד מהירים על גבי סיבים אופטיים, בעוד בזק מנועה מלספק את השירות, וקצב הגלישה אצלה מוגבל מסיבות רגולטוריות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

קרן לייזרוביץ, סמנכ"לית השיווק והחדשנות בבזק, אמרה היום: "החלטנו לשלב השנה לראשונה את קבוצת הגיל הצעירה, כי זיהינו את הדומיננטיות שלה ברשת. נראה כי קבוצת הגיל הצעירה שנולדה לתוך הרשת מתייחסת אל המרחב הווירטואלי כחלק מהמרחב הפיזי בו כולנו חיים. הנתונים של הדוח תומכים בכך ומראים כי הדור הצעיר נמצא יותר ברשתות, מגלה אחריות מפני הסכנות ברשת ולוקח בערבון מוגבל את התכנים שנחשף אליהם ברשת".

הדוח סוקר הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים כפי שהם משתקפים ובאים לידי ביטוי ברשת האינטרנט של החברה, והכנת הדוח מלווה על-ידי מכון המחקר TNS-KANTAR.

לדברי בזק, מהדוח עולה כי בסוף שנת 2019 מספר הגולשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון איש. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-9 ג'יגה בממוצע ביום. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 76% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן, 27% מהבתים בישראל חכמים, ו-24% מהגולשים חוו מתקפת סייבר.

האפליקציה הפופולרית ביותר בישראל היא אפליקציית וואטסאפ עם 91% אחוזי שימוש בקרב כלל הגולשים; אחריה פייסבוק עם 81% ואינסטגרם עם 52%. לדברי בזק, פייסבוק מזוהה יותר עם הקהל הבוגר עם 85%, זאת לעומת 50% גולשים מקרב בני הנוער שציינו שפעילים בפייסבוק. אפליקציית הטיקטוק הפכה השנה לבולטת יותר ובעיקר בקרב הקהל הצעיר, כאשר 60% מהילדים כבר פעילים ברשת.

עוד נמסר כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10. עם זאת, ההורים מבינים שצריך להגביל את זמן הצפייה במסכים, כאשר 85% מההורים בשנת 2019 מגבילים את זמן הצפייה במסכים ל-3 שעות ביום בלבד, זאת לעומת 57% בשנת 2018.

עוד מציינת בזק בהקשר של מאפייני הילדים כי המקצוע הנחשק ביותר בקרב קבוצת הילדים הוא כוכב רשת עם 23%, לעומת שחקן כדורגל עם 15% או זמר או זמרת עם 8% בלבד. לדברי החברה, "מהדוח ניתן ממש לראות כיצד הילדים פועלים על-מנת להגשים את הרצון להיות כוכב רשת, כאשר 55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע, ו-35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד".

נתון מעניין של בזק מגלה כי 28% מהגולשים צורכים נטפליקס, לעומת 27% ב-2017. 47% מהצופים הם בני נוער. 30% מהגולשים צורכים טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט. הפודקאסטים תופסים תאוצה, כאשר שליש מהישראלים דיווחו כי מאזינים לפודקאסט ועושים זאת בעיקר תוך כדי נסיעה.

הדוח מראה כי גם בשנה האחרונה תחום הקניות ברשת ממשיך ומתחזק, כאשר 82% מהגולשים כבר קונים אונליין. לדברי החברה, את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות דווקא בקרב הנשאלים המבוגרים יותר (מעל גיל 55). תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו כי הם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגוריית רכישת המזון ברשת יותר מהכפילה את עצמה בשנתיים האחרונות, והיא עומדת על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.

הכתבה המקורית פורסמה בגלובס