בצל העלייה במספר חולי הקורונה, במשרד הבריאות קראו השבוע לציבור להוריד יישום חדש שיאפשר לגלות אם שהו במחיצת חולה. היישום (אפליקציה) נקרא "המגן", וכחצי מיליון ישראלים כבר החלו להשתמש בו. גולשים נוספים ניסו גם הם להצטרף למאמץ, אך הורידו בטעות יישום אחר - שלטענתם "השתלט" להם על הנייד. בחברה אמרו שינסו להתמודד עם הבלבול והבהירו כי ניתן לבטל את השירות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מדובר ביישום "מגן", שמסנן תכנים בתשלום של 8 שקלים בחודש (לאחר שבוע ניסיון חינמי). היישום פותח כבר ב-2018 וכעת זוכה ל"פופולריות" מחודשת. שני היישומים דומים לא רק בשמם אלא גם בתמונה (לוגו) ובשילוב הצבעים כחול ולבן.

היישום "מגן" צבר כבר כעשרת אלפים הורדות, ככל הנראה חלקן מהימים האחרונים. בתיאור נכתב כי מדובר באפליקציה שפועלת ל"חסימת הסמארטפון מאתרים ותכנים שאינם הולמים".

גולשים התלוננו כי לא הצליחו להסיר את "מגן": "היא השתלטה על הטלפון וחוסמת אותי, יש גם הודעה שבסוף החודש אני אחויב - איך אפשר להתנתק?". משתמש אחר איים בתביעה וציין: "אי אפשר למחוק, הם השתלטו על המכשיר". שלישי הוסיף: "האפליקציה לא נותנת לי להיכנס לאפליקציות אחרות חוץ ממנה".

מהחברה שפיתחה את "מגן" מסרו: "אפליקציית 'מגן' קיימת בחנות האפליקציות מזה שנתיים. לאור המקרה של שימוש בשם המוצר של חברתנו על ידי אפליקצייה של משרד הבריאות: אנו מנסים להשיג ללא הצלחה את צוות המתכנתים של המשרד. הדבר נעשה כדי לתקן את הקושי במתן שירות איכותי ובפעילות תקינה של אפליקציית 'מגן'".

עוד נמסר: "עובדי מחלקת השירות של חברתנו נאלצים להתמודד עם עומס שאיננו ערוכים אליו במוקד הטלפוני וקריסה של מערך שירות הלקוחות. לצערנו דבר זה גרם לפגיעה אנושה במענה המהיר והיעיל, בו אנו מצטיינים בימים כתיקונם למען לקוחותינו. כדי להסיר את האפליקציה בצעד פשוט אחד, יש להיכנס וללחוץ על האפשרות של 'ביטול השירות'" קודם לכן טענו בחברה כי "האחריות על תיאום ומניעת בלבול בין שני היישומונים הנושאים שם זהה היא על משרד הבריאות, לאור העובדה שהיישומון שלנו וותיק יותר ואנו הראשונים להשתמש בשם 'מגן'".