כל מי שעקב אחר הפרסומים הרבים וההודעות של משרד התחבורה, זוכר את הפתיחה החגיגית של קו הרכבת החדש והמהיר בין ירושלים לתל אביב, שמגיע, לפי שעה, רק עד נתב"ג. אך הצפיפות, הדוחק, התקלות והתחושה כאילו רכבת ישראל לא סופרת את לקוחותיה מעיבים על השמחה. האם לשר התחבורה ישראל כ"ץ אכפת מהמצב?

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

שר התחבורה ישראל כ"ץ יצא מגדרו כדי להפעיל את הקו, דיבר בהתלהבות על המהירות של הרכבת העתידית, על הנוף הנפלא הנשקף מהחלונות ועל ההמונים שיסעו אל הבירה וממנה בנוחות וברווחה. למרות החגיגיות, שני דברים מרכזיים קרו מאז פתיחת הקו, לפני חודש ימים בלבד. היום (ראשון) הושבתה הרכבת לירושלים וממנה בגלל תקלה טכנית. מדובר בפעם השנייה שהקו מושבת מאז פתיחתו.

רכבת ישראל (צילום: פלאש 90, חדשות)
המחדלים של רכבת ישראל, ארכיון | צילום: פלאש 90, חדשות

במקומות אחרים, נוסעי הרכבת דיווחו על חוויות שירות מתחת לכל ביקורת. קיים מחסור חמור בקרונות, שנלקחו לטובת הרכבת לירושלים - ויצרו צפיפות איומה בתחנות, הן על הרציפים והן בקרונות המעטים מדי. תדירות יציאת הרכבות הוקטנה ונוסעים רבים נאלצים להידחק בקרונות ולוותר על מקומות ישיבה.

על כ"ץ: עשה מהלכים גדולים (צילום: הדס פארוש, פלאש 90, חדשות)
נושא באחריות, השר כ"ץ | צילום: הדס פארוש, פלאש 90, חדשות

רבים אחרים נותרו על הרציף ונאלצו להמתין לרכבת הבאה. חיילים מתקשים להגיע ליעדיהם, ועתה גם סטודנטים שהחלו את שנת הלימודים הצטרפו אל רשימת הנושאים. הרושם הוא ברור - רכבת ישראל לא סופרת את הנוסעים שלה, את לקוחותיה. האם זה מעניין את שר התחבורה ישראל כ"ץ? האם זה מעניין את מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון?

עודד בן עמי (צילום: חדשות)
עודד בן עמי | צילום: חדשות

מרכבת ישראל נמסר: "תקלה באחד ממרכיבי האיתות בתחנת "נבון" בירושלים הביאה להפסקה זמנית בתנועת הרכבות. טכנאי הרכבת התגברו על התקלה ותנועה הרכבות חודשה. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית".