אחרי שעזבה את ישראל בגיל 20 כדי לנסות את מזלה באיטליה והצליחה בגדול, השחקנית והדוגמנית מורן אטיאס ממשיכה להצליח היכן שקודמיה כשלו - להיות שחקנית אופי מוערכת בהוליווד. עם תפקיד בסדרה חדשה ברשת פוקס, ולוח זמנים צפוף המתפרס על פני הגלובוס, מוצאת אטיאס זמן להתנדב בבית חולים - אבל לא מספיק זמן כדי למצוא קשר רומנטי יציב. 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבועות האחרונים מגיעה מורן אטיאס לחוות סוסים ברשפון שם היא לומדת לרכב על סוסים, אך לא מדובר בחוג: כך אטיאס מדמיינת את חייה של ליילה אל פאיד - רעייתו של מנהיג מוסלמי אכזרי. ליילה היא הדמות אותה היא מגלמת ב"רודן", סדרה חדשה של רשת פוקס האמריקנית שמצטלמת בימים אלו בישראל.

"ניסיתי לדמיין מיהי ליילה ומה הדמות שלה עושה מעבר למה שכתוב", סיפרה לנו אטיאס. "ניסיתי לדמיין מה חיי היום היום שלה, מהם התחביבים שלה ומה היא אוהבת לקרוא ולעשות".

ליילה היא חלק בלתי נפרד מחייה של השחקנית מורן אטיאס עד כדי כך שהיא משפיעה על התנהלותה היום יומית. במהלך היומיים שבילינו איתה, ניסינו להבין היכן מתחילה ליילה ואיפה נגמרת מורן אטיאס ואולי על הדרך, להבין איך היא הצליחה היכן שרבים כשלו. לצורך כך, יש להתחיל בשאלה הבסיסית ביותר - היכן היא רואה את ביתה.

"אני לא בן אדם שמתגעגע"

מתאמנת לקראת התפקיד (צילום: חדשות 2)
מתאמנת לקראת התפקיד | צילום: חדשות 2

"אין לי בית", היא השיבה לנו לאחר התמהמהות קלה. "אני גם לא בן אדם שמתגעגע". למורן יש בית בלוס אנג'לס אך היא מודה שאינה מתגעגעת לקירותיו. לא פשוט להיות אדם ללא בית, מקום אליו אפשר לברוח בשעות הקשות. אך לא עבור אטיאס הבורחת ליעד הבא כפי שהיא מגדירה זאת. המשימה הבאה היא בית המבטחים אליו היא שואפת להגיע.

בדירה השכורה הזמנית שלה לחודשים הקרובים בתל אביב היא מלבישה את "ליילה", מתאימה לה בגדים ותכשיטים ומנסה לעמוד על אישיותה. "ניסיתי לחשוב מה הפך את הדמות הזאת לדמות חזקה", היא הסבירה והציגה בפנינו את האביזרים הקושרים אותה לדמות, כמו תמונות וספר קוראן.

"זו דמות שלא יכולה להראות רגשות כי אין לה את האפשרות ואת הפריבילגיה להיות אימפולסיבית", הוסיפה. הסדרה האמריקנית מצולמת בכפר סבא, בווילה רחבת ידיים שעוצבה בסגנון ערבי. "יותר יפה מהארמון של אסד", מאשרת אטיאס בחיוך רחב.

אטיאס נולדה בחיפה. בגיל 20, אחרי שהקריירה שלה בארץ לא התרוממה, היא ניסתה את מזלה באיטליה ושם התאהבו בה: "התחלתי בטלוויזיה בפריים טיים בתוכניות בידור ענקיות ופתאום היו לי מעריצים ברחוב", היא נזכרה ברגעי התהילה. היא כיכבה בתוכניות טלוויזיה, כבשה את שערי המגזינים אבל אחרי כמה שנים החליטה לנדוד מערבה כדי לנסות קריירת משחק בהוליווד.

"לפעמים אפשר גם לישון לבד"

לא מוצאת זמן לזוגיות (צילום: חדשות 2)
לא מוצאת זמן לזוגיות | צילום: חדשות 2

"לא רציתי לחיות בתחושה שאולי פיספסתי משהו שככה דיגדג לי וגירה אותי", היא מנסה להסביר את הסיבה בגינה עזבה את איטליה כאשר הייתה בשיא הצלחתה. ההתחלה בהוליווד לא הייתה פשוטה עבורה. בפרויקט הראשון שלה - סרט האימה "יום שישי ה-13" - היא הגיעה לסט ועבדה יפה עם הבמאי, עד שהגיעה סצנה בה התבקשה לעשות משהו שלא נכתב בתסריט.

"כל פעם הוא דחף לי שמן תינוקות שאני אמרח פה על החזה עד שאמרתי לו: 'או-קיי, אני מצטערת"', סיפרה אטיאס שעזבה את הסט באמצע הלילה בעת שהיו ביער עבות. "התחלתי לבכות, פחדתי מהתגובה שתהיה לזה אבל מצד שני אמרתי לעצמי שאני לא רוצה להיות שחקנית כזאת".

למרות הלילה ההוא, היא לא התייאשה והמשיכה לאודישן הבא. בין לבין היא הגיעה לביקורים בארץ, צילמה פרסומות והשתתפה בכמה סרטים שלא כולם זיכו אותה בכבוד גדול. שמה הופיע באופן תדיר במדורי הרכילות, שם סיפרו על רומנים שניהלה עם כדורגלנים, שחקנים ומיליונרים. אף אחד מהקשרים הרומנטיים הללו לא החזיק למשך תקופה ארוכה.

"באיזשהו מקום הזוי זה טוב לי", אומרת אטיאס על קשריה הרומנטיים. "אני אוהבת את הלבד, הלבד שלי מאזן אותי". על פי תפיסתה, גם אם היא בזוגיות מושלמת היא זקוקה לגבר שייתן לה את המרחב שלה. "לפעמים אפשר גם לישון לבד", היא צוחקת.

התגוררה ברחוב בשביל תפקיד

 

אטיאס והכוכב אדריאן ברודי
אטיאס והכוכב אדריאן ברודי | צילום:
בינתיים, הרבה בזכות העקשנות וההתמדה שלה, היא הצליחה לפרוץ את תקרת הזכוכית ההוליוודית, ולהשתתף בסדרות איכותיות יותר, כמו למשל הסדרה "קראש" של רשת פוקס האמריקנית. בהמשך, היו לה תפקידי אורח בסרטים ובקרוב יצא סרט חדש שבו היא כבר בתפקיד מרכזי - "האדם השלישי" של הבמאי זוכה האוסקר פול האגיס. סרט שבו הייתה מעורבת מהרגע הראשון.

אטיאס רצתה גם לשחק בסרט שהגתה,רק שהמפיקים העדיפו שמות גדולים וליהקו שחקנים כמו ליאם ניסן, קים בייסינגר, מילה קוניס ואוליביה ויילד. בשלב האחרון נשאר רק תפקיד נשי אחד פנוי על המדף. "התפקיד שלי באדם השלישי זה תפקיד שפנלופה קרוז הייתה מלוהקת עבורו", סיפרה אטיאס. "למזלי, חאווייר ברדם הכניס אותה להריון".

בסרט היא מגלמת צוענייה, אישה חזקה, חתולת רחוב. בשביל להיכנס לדמות שלה ולהיות מוכנה לאודישן, היא עברה לגור חיי רחוב בעצמה - בלי חשמל, בלי גז, רצתה להרגיש כמוה. ולמרות כל זאת, במידה רבה היא עדיין נתפסת בארץ בעיקר כדוגמנית ולא כשחקנית קולנוע.

בשנים האחרונות, מעבר למשחק היא גילתה עולם נוסף - ההתנדבות. לאחר שלקחה חלק במבצע ההצלה בהאיטי, גם עכשיו כשהיא בישראל, היא מתנדבת בבית החולים סורוקה. "אין תחושה אדירה יותר מאשר לעזור לאנשים", היא מעידה.

כשלא טוב בזוגיות "אז ביי"

אטיאס סייעה לבית החולים בגיוס תרומות להקמת פגייה חדשה וממוגנת. נוסף על כך, היא מחלקת סדינים וחיתולים וממיינת תרופות שפג תוקפן. אנשי הצוות שמביטים בה מהצד, מנסים לנחש למה היא באה עד לכאן. "עבודות שירות?", תוהה לעצמה אחת מחברות צוות בית החולים.

מבית החולים סורוקה היא חוזרת ליפו - בחזרה לליילה אל-פאיד. אצל איהאב, המורה שלה לערבית, היא מבקשת ללמוד על התרבות, השפה, המבטא והמנהגים של העולם הערבי. אלה הם חייה - רגל פה רגל שם. כל הזמן על הקו בטלפונים לקראת הפרויקט הבא, במירוץ שלא מפסיק.

הרבה שנים בעולם הזה לימדו את אטיאס קודם כול להיזהר, לא לחשוף יותר מדי. תמיד יותר קל לברוח אל הדמות שהיא מגלמת. אבל דווקא דמותה של ליילה גרמה לה להבין משהו על עצמה, כי לפעמים הדמויות הן מראה לחיים האמיתיים. "ראיתי שרוב הדמויות עוזבות כשיש בעיה וליילה נשארת".

למרות אישיותה המחוספסת וסבלנותה הרבה, כאשר מתעוררות בעיות בתחום הזוגיות "אז זה ביי", אומרת אטיאס. "אני נלחמת, אבל יש מקומות שיותר קל לי לעזוב". "אני רגילה, אני כל הזמן עוזבת", היא מנסה למצוא את ההסבר כיצד היא מצליחה להתנתק רגשית בכל פעם מחדש. "קשה להישאר".