להגיע ברכבת מבאר שבע, מאשקלון, ואפילו מראשון לציון למודיעין וירושלים - דורשת היום החלפה באחת מהתחנות בתל אביב. הרציפים עמוסים, העיכובים בלתי נגמרים - והחוויה לא בדיוק מלבבת. אבל פרויקט חדש של רכבת ישראל ומשרד התחבורה, שיוצא לדרך בימים אלו ממש - מבטיח לשנות את המצב: צפו בהצצה

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מסילת 431 מתחילה בתחנת משה דיין בראשון לציון - לא רחוק מהסופרלנד. שם היא נכנסת למנהרה שנחפרה לפני יותר מעשור - ממש מתחת לנתיבי איילון.

משם - היא יוצאת לפני השטח, למה שיהיה הגשר הכי ארוך בישראל - שלושה וחצי קילומטרים. היא תתנשא לגובה של עשרים מטרים, מעל כביש 431. שם, תקום תחנה חדשה בשם מעיין שורק, ליד איקאה. יבנו יחד איתה חניון בן 900 מקומות, ושטחי מסחר.

המסילה תמשיך לאורך כביש 431 עד לתחנת ראשון לציון ראשונים - שתעבור שדרוג משמעותי, וגם הרציפים שלה יוארכו. כשהמסילה תגיע לכביש עוקף רמלה, היא תחצה את המחלף העמוס עם שני גשרים חדשים - ותגיע לתחנת רמלה דרום. גם היא - תחנה חדשה.

וכאן מגיע האתגר המשמעותי והמרשים ביותר. לחצות, עם הרכבת, את מחלף ענבה בכביש 1. שם יבנה גשר באורך קילומטר, מעל לכביש המהיר. זה יהפוך אותו לאחד המחלפים, הכי מורכבים בארץ. התקציב של הפרויקט עומד על יותר משלושה מיליארד שקלים - והוא צפוי להיפתח ב-2025.

אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! בואו לראות את נבחרת הכתבים המובילה בישראל במפגשים יוצאי דופן, פנים אל פנים עם האנשים המשפיעים במדינה >>> מהרו להירשם עוד היום